Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Amit Singhal "Aseemit"

Abstract Drama Inspirational

4  

Amit Singhal "Aseemit"

Abstract Drama Inspirational

बगावत

बगावत

1 min
397


सुन ले यह दुनिया, नहीं करूंगा मैं खुद से बग़ावत।

नहीं डरता मैं चाहे पूरा ज़माना रखे मुझसे अदावत।


क्यूं जीयूं मैं समाज की रूढ़िवादी बंदिशों में रहकर।

क्यूं रहूं दकियानूसी घुटन भरी साजिशों को सहकर।


क्या दिया समाज ने, सर झुकाकर जीने की राह पर।

मैं तो चलूंगा अपनी मर्ज़ी से, अपनी बनाई हुई डगर।


बग़ावत की है मैंने, खुद की पुरानी पहचान से ऊबकर।

जीयूंगा मैं अब, अपनी खुशियों भरी दुनिया में डूबकर।


Rate this content
Log in