Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dishika Tiwari

Inspirational Others Children

3  

Dishika Tiwari

Inspirational Others Children

बेटी

बेटी

1 min
255


मुरझाए फूलों को खिलाने वाली,

उदास चेहरों पर मुस्कान लाने वाली।

पापा की लाडली कहलाती हैं,

दर्द को सहकर भी मुस्कुराती है।

हर दिन को सपनों से सजाती है,

डॉक्टर पुलिस ऑफिसर बनकर..

हमारे देश की शान बढ़ाती है।

ऊँची-ऊँची उड़ान भरने वाली,

घर को स्वर्ग बनाती है।

बेटी वह कहलाती है.....

सच्चाई का साथ देती है,

अच्छाई का हाथ थाम लेती है।

हमेशा सबको सही राह दिखाती,

भारत माँ की बेटी कहलाती है।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational