Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Mistry Surendra Kumar

Abstract

4  

Mistry Surendra Kumar

Abstract

बालक

बालक

1 min
243


बालक की चंचल चितवन,

दंतुरित मुस्कान से मन हर लेना,

इठलाते चाँद को आसमां में देख,

खिलौना जान आँगन में जिदयाना,

छोटे-छोटे कदमों से लड़खड़ाती चाल,

माँ के आँचल में सिमट,

समझे निज को निस्पृह-निर्भय, 

बालक का यह निश्छल मन,

राग-द्वेष की मलीनता से निर्मल,

हमको सीख सिखाता है 

जीवन जीने की परिभाषा,

हमको नित्य प्रति पढ़ाता है ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract