Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chandan Kumar

Inspirational

4  

Chandan Kumar

Inspirational

अजनबी बनके शहर

अजनबी बनके शहर

1 min
320


अजनबी बनके शहर,

तुझे देखा करता हैं क्यों ?


इंसानों के ईमान में,

शहर आजाद हैं ख्याल में !


रुकता ठिथकता हैं शहर,

फ़िर चलता हैं ख़ुद की डगर !


अजनबी बनके शहर,

तुझे देखा करता हैं क्यों ?


शहर की बस्ती के,

लोगों की सोच हो गर विशाल !


प्रकृति बनती हैं,

हमारी सच्ची पहरेदार !


इंसानों के ईमान में,

इंगित हो अनूठा स्वर !


अजनबी बनके शहर,

तुझे देखा करता हैं क्यों ?


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational