Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

manju gupta

Inspirational

2  

manju gupta

Inspirational

अध्यापक

अध्यापक

1 min
127


अ - से अध्यापक है होता 

सृजनाकार - सा स्वर - व्यंजन है सिखाता 

ध्या - से ध्यान - साधना है करवाता 

धर्म - नैतिकता का पाठ है पढ़ाता। 

प - से पूर्णता का प्रतीक बन के 

सही दिशा ज्ञान है सिखाता 

क- से कर्ता, कर्म , क्रिया, कारक बनके वह 

व्याकरण ज्ञान सिखलाता। 

शब्द , व्याकरण के मेल से बनता वाक्य 

 सिखा के  हमको बौद्धिक ज्ञान - संसार 

करे  हमारा भविष्य को साकार 

अध्यापक की महिमा अपरम्पार 

करती " मंजु " कोटी - कोटी नमस्कार। 



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational