Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshu Sharma

Abstract

4  

Himanshu Sharma

Abstract

आओ ज़रा, इंसानों में

आओ ज़रा, इंसानों में

1 min
260


या तो अख़बार नहीं आता है, सियासतदानों के,

या चीखें रियाया की नहीं पहुँचे उनके कानों में !


यूँही लड़-लड़कर मर-मिट रहें हैं लोग यहाँ पर,

देखो भीड़ रोज़ बढ़ने लगी है अब शमशानों में !


आख़िर जाता पूजा वो ऊपरवाला ही तो है देखो,

फर्क़ बताओ तो ज़रा, नौ रातों में व रमज़ानों में !


छोड़ो साथ फिरक़ापरस्तों का, छोडो नेताओं को,

छोड़ सियासत का दामन, आओ ज़रा, इंसानों में !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract