Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Dinesh Dubey

Abstract

4  

Dinesh Dubey

Abstract

आलसी राम

आलसी राम

1 min
398


बिन मेहनत के बैठ के खाते,

जीवन भर कुछ ना कर पाते,

हरदम दूसरों पर दोष लगाते ,

एक नंबर के आलसी कहलाते,।


कहना है उनका अजगर करे ना,

चाकरी ,पंछी करे ना काम ,

जब सबके दाता राम है तो ,

हम हो क्यों हो परेशान ,।


दूसरो पर हैं वो बोझा बनते ,

फिर भी सीना तान के चलते,

ताने बाने गालीयां सब सहते ,

फिर भी कोई फिक्र ना करते ,।


पड़े रहते किसी भी कोने ,

हर बात पर लगते है रोने,

बड़े जांबाज खुद को समझे ,

इनको आलसी राम है कहते, ।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract