Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kumar Naveen

Abstract

5.0  

Kumar Naveen

Abstract

चलो करें हम सब मतदान

चलो करें हम सब मतदान

1 min
998


पाँच बरस पर देखो आया,

लोकतंत्र का यह त्यौहार ।

छायी रौनक नगर-प्रांत में,

जनता है फिर से तैयार ।।

सजी हुई मतदान केन्द्र है,

स्वागत में अपना संविधान ।

चलो करें हम सब मतदान ।।


अलग-अलग सुलगते मुद्दे,

नेताओं के सुर फिर बिगड़े ।

छोड़ देश की चिंताओं को,

आपस में फिर से वो झगड़े ।।

हम अपना अधिकार दिखाएँ,

हो लोकतंत्र सशक्त, महान ।

चलो करें हम सब मतदान ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract