Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract Inspirational

4  

Lata Behera

Abstract Inspirational

ସତ୍ୟମେବ

ସତ୍ୟମେବ

1 min
356



ସତ୍ୟ ପାଇଁ ଏଇ ଜଗତର ସୃଷ୍ଟି 

     ସତ୍ୟରେ ଚାଲେ ଦୁନିଆ 

ସତ୍ୟ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ମିଛ ଖେଳ ଘର

    ଲାଗେ ଅଢେଇ ଦିନିଆ ।


ସତ୍ୟର ସଂଘର୍ଷ ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ 

    ଅନ୍ୟାୟର ପ୍ରତିବାଦେ

ମିଥ୍ୟାର ପ୍ରକୋପ ଲୋପ ହୋଇଥାଏ

     ସତ୍ୟ ଧର୍ମ ଆଶୀର୍ବାଦେ ।


ସତ୍ୟକୁ ଯେ ଦେଖ ତ୍ରେତୟା ପରଖ

     ଦ୍ବାପରରେ ବୁଲାଅ ଆଖି

କଳିର ପ୍ରଭାବ କେତେ ଶକ୍ତିଶାଳୀ 

    ରହିଅଛି ମୂକ ସାକ୍ଷୀ ।


ଘରଠୁ ବାହାର ସହର ବଜାର

     ଦେଖ ବା ଦେଶ ବିଦେଶ

ସବୁ ଠାରେ ସତ୍ୟ ଓଠେ ଭରେ ହସ 

     ମିଥ୍ୟା ଦେଇଥାଏ କ୍ଳେଶ ।


ସତ୍ୟ ଚଲାପଥ ଲୁହ ଭରି ଦିଏ

    ମିଥ୍ୟାଟି କଣ୍ଟକମୟ

ହେଲେ ଅସତ୍ୟର ହୁଏ ପରାଜୟ

    ସତ୍ୟଟି ହୁଅଇ ଜୟ ।


ଦୋଷୀ ହୁଏ ଯେବେ ଦଣ୍ଡ ପାଇଥାଏ

    ଧର୍ମ ଅବତାର ସ୍ଥାନେ

ଯେତେ ଖେଳୁ ଥାଉ ଦିନେ ନା ଦିନେ ସେ

    ରହି ପାରେନି ଗୋପନେ ।


ମହାଭାରତରେ ଶ୍ରୀକୃଷ୍ଣ ଅର୍ଜୁନେ

    ଏଇ ଶିକ୍ଷା ଦେଇଥିଲେ

ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ ଧର୍ମର ସ୍ଥାପନ 

    ଧର୍ମ ଯୁଦ୍ଧେ କରାଇଲେ ।


ପିତାମହ ଭୀଷ୍ମ ଶିକ୍ଷାଗୁରୁ ଦ୍ରୋଣ 

    କେତେ କେତେ ମହାରଥି

ଅନ୍ୟାୟ ଅଧର୍ମେ ହେଇ କରଳିତ

    ମୃତ୍ୟୁକୁ କରିଲେ ସାଥୀ ।


ଧର୍ମ ଚକ୍ର ଧରି ପ୍ରଭୁ ଚକ୍ରଧାରୀ

     ଧର୍ମକୁ ସେ ରକ୍ଷା କଲେ

ସତ୍ୟର ବିଜୟ ଦେଖାଇ ଜଗତେ

     ଅସତ୍ୟ ବିଲୋପ କଲେ ।


ସତ୍ୟ ଧର୍ମ ମାର୍ଗେ ସର୍ବଦା ରହିଣ 

      ଜ୍ଞାନାଲୋକ ଶିକ୍ଷା ଦେଲେ

ଅନୀତି ମାର୍ଗଟା ପରାଜୟ ଭରା

     ଅନୁଭବ କରାଇଲେ ।


ସ୍କୁଲ୍, ଅଦାଲତ ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟ 

   ଅବା ହାଇକୋର୍ଟ ଦେଖ

ସମ୍ରାଟ ଅଶୋକ ଅଶୋକ ସ୍ତମ୍ଭରେ

    ସତ୍ୟମେବେ ଧ୍ୟାନ ରଖ ।


ସବୁ ହୃଦୟରେ ବସା ବାନ୍ଧି ଅଛି

    ଏଇ ସତ୍ୟମେବ ବାଣୀ

ତାହା ପାଇଁ ଆଜି ଏ ସୃଷ୍ଟି ରହିଛି

    ତିଷ୍ଠିଛି ଏଇ ଧରଣୀ ।


ହସୁଛି ଜଗତ ବଞ୍ଚି ଅଛି ସତ୍ୟ 

    ମାନବ ପାଇଛି ଶିକ୍ଷା

ସତ୍ୟ ମେବ ଅଟେ ଅକାଟ୍ୟ ବଚନ

   ଗୁରୁ ରାମଦାସ ଦୀକ୍ଷା ।


ଛତ୍ରପତି ଶିବାଜୀଙ୍କ ଆଖି ଖୋଲି 

    ଧରେଇ ସେ ଭୀକ୍ଷା ଥାଳ

ସତ୍ୟର ସନ୍ଧାନେ ଜାଗ୍ରତ କରାଇ

    ଅସତ୍ୟକୁ ଦେଲେ କାଳ ।


ଯୁଗ ଯୁଗ ପାଇଁ ଏଇ ସତ୍ୟମେବ 

   ବିଜୟର ସ୍ବାଦ ଦିଏ

ସତ୍ୟର ସନ୍ଧାନେ ଅସତ୍ୟ ପତନ

    କାଳ ଠାରି ହସୁ ଥାଏ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract