Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Puspanjali Sahu

Abstract Thriller Others

3.2  

Puspanjali Sahu

Abstract Thriller Others

ସର୍ତ୍ତ

ସର୍ତ୍ତ

1 min
190


କଣ ହୁଅନ୍ତା 

ଯଦି ମାଆ ତା ସନ୍ତାନକୁ

ସର୍ତ୍ତ ରଖି ମମତା ଦିଅନ୍ତା ?

କଣ ହୁଅନ୍ତା

ଯଦି ବାପ ତା ଛୁଆକୁ

ସର୍ତ୍ତ ରଖି ସ୍ନେହ କରନ୍ତା ?

କଣ ହୁଅନ୍ତା

ଯଦି ସୂର୍ଯ୍ୟ ଏ ଧରାକୁ

ସର୍ତ୍ତ ରଖି ଉତ୍ତାପ ଦିଅନ୍ତା ?

କଣ ହୁଅନ୍ତା 

ଯଦି ବୃକ୍ଷଟିଏ ପକ୍ଷୀକୁ

ସର୍ତ୍ତ ରଖି ଆଶ୍ରା ଦିଅନ୍ତା ?

ମୁଁ ଭାବୁଛି

ହୁଏତ ଏତେ ସର୍ତ୍ତ ଭିତରେ 

ସତ୍ୟର ଅସ୍ଥିତ୍ଵ ହିଁ ବନ୍ଧା ପଡି ଯାଇଥାନ୍ତା।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract