Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Inspirational

4  

Binodini Dash

Inspirational

ସର୍ବଂସହା ଧରିତ୍ରୀ

ସର୍ବଂସହା ଧରିତ୍ରୀ

1 min
369


ସ୍ଥାବରଜଙ୍ଗମ କୋଳେଇ

ସର୍ବଂସହା ଧରିତ୍ରୀ

ସାଜିଛି ପ୍ରତି ଜୀବନର

କେବଳ ଜଣେ ଧାତ୍ରୀ ।


ବନ୍ଦନୀୟା ସେ ମାଟି ମାଆ

ସହି ନାନା କଷଣ

ନୀରବେ ସକଳ ଖୁସିର

ସତେ ଅଙ୍ଗ ଭୂଷଣ ।


ସାଇତିଛି ବୁକେ ତାହାର

ନାନା ସଂପଦରାଜି

ଯାହା ପାଇଁ ଲୋଡ଼ା ଯାହାଟି

ସିଏ ପାରଇ ଭୁଞ୍ଜି ।


ବାସ ପାଇଁ ଗୃହ ଦିଏ ସେ

ଦେହ ପାଇଁ ବି ବାସ

ପୁଷ୍ପ ସମ୍ଭାରରେ ଖଞ୍ଜିଛି

ମନୋହରା ସୁବାସ ।


ଭୂତଳେ ସାଇତି ରଖିଛି

କେତେ କେତେ ସମ୍ପଦ

ସୁନା ରୂପା ପୋଟ୍ରୋଲିୟମ

ଜଳ ଆଦି ସହିତ ।


ବୃକ୍ଷଲତା ପଶୁ ସମ୍ପଦେ

ଭରେ କୋଳେ ଜଙ୍ଗଲ

ଆହା ! କି ଶୋଭାମୟୀ ରୂପ

ନାହିଁ ତାହାର ତୁଲ ।


ଡାଳେ ଡାଳେ ପକ୍ଷୀ ବାନ୍ଧନ୍ତି

ନିଜ ନିଜର ବସା

କିଚିରିମିଚିରି ଶବଦେ

ମନ ହୁଏ ସରସା ।


ମାତ୍ର ଏ ମାନବ ନିଜର

ସ୍ବାର୍ଥେ ହୁଅଇ ବଶ

ଭଲମନ୍ଦ ନବିଚାରି ସେ

ଡାକେ ନିଜର ନାଶ ।


ବୃକ୍ଷସବୁ କାଟି କରୁଛି 

ଯେତେ ଜଙ୍ଗଲ ନଷ୍ଟ

ବାସହରା ପଶୁପକ୍ଷୀଏଁ 

ହୃଦେ ଲଭନ୍ତି କଷ୍ଟ ।


ଏହି କାରଣୁ ପରିବେଶ

ଦିନୁଦିନ ଦୂଷିତ

ଧରା ପାଇଁ ଅତ୍ଯାବଶ୍ୟକ

ବୃଷ୍ଟି ଅନିୟମିତ ।


ନାନା ଖାଦ୍ୟ ଶସ୍ୟ ଫଳାଏ

ତାହାର ସୁନା କ୍ଷେତ

ଏଥିପାଇଁ ପରା ଖୋଜେ ସେ

ଉଚିତ ବୃଷ୍ଟିପାତ ।


ନିଜର ସୁଖ ସମ୍ଭୋଗରେ

ବୁକୁ ସମ୍ପଦ ସାରି

ଏ ମଣିଷ ଆଜି ଦେଇଛି

ଯେତେ ଶୂନ୍ୟତା ଭରି ।


ଅସହାୟେ ଆଜି ରୋଦନ

କରି ଧରଣୀ ମାତା

ମାନବ ପାଇଁ ବି ତଥାପି

କରୁଅଛି ସେ ଚିନ୍ତା ।


ମାଆ ପରା ସିଏ କିପରି

ସହି ପାରିବ ଦୁଃଖ

ସନ୍ତାନଙ୍କ ଶୁଭ ମନାସି

ଭରୁଥିବ ସେ ସୁଖ ।


ସର୍ବଂସହା ନାମ ତାହାର

କରୁଥିବ ସାର୍ଥକ

ସନ୍ତାନ ଅଞ୍ଚଳେ ନିଇତି

ଭରୁଥିବ ସେ ଭିକ ।


ଏତିକି ବିନତି ଚରଣେ

କରି କୋଟି ନମନ

ତା' ପଣତେ ଢାଙ୍କି ଥାଉ ସେ

ତା'ର କୋଟି ସନ୍ତାନ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational