Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract

3  

Sarojini Mishra

Abstract

ଶୀତ ଦିନର ସନ୍ଧ୍ଯା

ଶୀତ ଦିନର ସନ୍ଧ୍ଯା

1 min
144


ଶୀତର ଆଶ୍ଳେଷେ ଦେହ ଥରି ଯାଏ

ଚାଲି ଚାଲି ଯିବା ବେଳେ

ରାସ୍ତାରେ ଘାଟରେ କେତେ ଦୃଶ୍ୟରାଜି

ମନରେ ଛାପ ପକାଏ ।


ମୟୂରଭଞ୍ଜ ର ପାହାଡ଼ ଜଙ୍ଗଲ

ଅପୂର୍ବ ତାହାର ଶୋଭା

ଶୀତ ଦିନର ବି ଶୋଭା ମନୋହର

ପତରେ ମୁକୁତା ଭରା ।


ସୁରୂଜ ଡ଼ୁବଇ ପାହାଡ଼ କୋଳରେ

ତର ବର ହୋଇ କରି

ପାହାଡ଼ ଏପଟୁ ହେମାଳ ଛୁଟଇ

ଜଙ୍ଗଲ ପାହାଡ଼ ଦେଇ ।


ଗାଁରେ ସାହିରେ ତା ପରଶ ଦେଇ

ଥରାଇ ଦିଅଇ ଦେହ

ଝୁମ୍ପୁଡ଼ି ଘରରେ ରହି ହୁଏ ନାହିଁ

କି ହନ୍ତ ସନ୍ତ ମଣିଷ ।


କାମରୁ ଫେରଇ ଶ୍ରମିକ ପୁଣି ଯେ

କୃଷକ ଫେରେ କ୍ଷେତରୁ

ଘର ପରିଷ୍କାର ଦୁଆର ନିର୍ମଳ

ହୋଇଥାଏ କେତେବେଳୁ ।


ନିରୀହ ସରଳ ଆଦିବାସୀ ସେତ

ମନରେ ନାହିଁ ବିକାର

ଖୁସୀ ଆନନ୍ଦରେ ପ୍ରତି ଦୁଆରରେ

ଜଳୁଥାଏ କାଠ ଗଡ଼ ।


ଶୀତର ସନ୍ଧ୍ୟାରେ ନିଆଁ ଜାଳି ପୁଣି

ଚାରିପଟେ ଖୁସୀ ଗପ

ଦୁଃଖ ସୁଖ ପୁଣି ବାଣ୍ଟି ଦେଉଥାନ୍ତି

ମନେ ନ ଥାଏ ସନ୍ତାପ ।


ମାଣ୍ଡିଆ ଜାଉ ତ ପେଟ ଉପକାରୀ

ପାଖରେ ହାଣ୍ଡିଆ ହାଣ୍ଡି

ଶୁଖୁଆ ଚଟଣୀ ପାଟି ସୁଆଦିଆ

ମନେ ଟିକେ ଖେଦ ନାହିଁ ।


ଦିନ ଯାକର ଯେ ଖଟଣୀର କଷ୍ଟ

ଭୁଲିବାକୁ ଚେଷ୍ଟା କରେ

ରାତି ଘନେଇଲେ କାଠଗଣ୍ଡି ଧରି

ଘରେ ଜାଳି ଶୋଇଯାଏ ।


ଶୀତ ସନ୍ଧ୍ୟା ଅଟେ କାହା ପାଇଁ ପୁଣି

ଉପଭୋଗ୍ୟ ସନ୍ଧ୍ୟା ଟିଏ

କାହା ପାଇଁ ଅଟେ ସ୍ପର୍ଶ କାତର ଯେ

ସମସ୍ୟାରେ ଛନ୍ଦି ଦିଏ ।


ତଥାପି ଶୀତର ସନ୍ଧ୍ୟାଟି ଅଟଇ

ଉପଭୋଗ୍ୟ ସର୍ବ ଜନେ

ସୁନ୍ଦରତା ତାର ମନ ମୋହୁ ଥାଏ

ସବୁଜ ବିପଣୀ ଜମେ ।



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract