Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Inspirational

4  

Sarojini Mishra

Inspirational

ନିଦାଘ କାଳ

ନିଦାଘ କାଳ

1 min
4


ନିଦାଘ ଡାକଇ ବରଷାକୁ ପୁଣି

ମାଟି ବେଉଷଣ ନିଦାଘେ ହୁଏ

ଷଡ଼ଋତୁ ମଧ୍ୟେ ମୁଖ୍ୟ ଏକ ଋତୁ

ସଭିଙ୍କ ଜୀବନେ ଆସି ଯେ ଥାଏ |


ପରବ ପର୍ବାଣୀ ଋତୁକୁ ନେଇ ଯେ

ଜୀବନ ବଂଚିବା ଇସାରା ଦିଏ

ହେଲେ ଏ ନିଦାଘ କେତେ ସାଙ୍ଘାତିକ

ଯନ୍ତ୍ରଣା ଦଗ୍ଧ ଯେ ମଣିଷ ହୁଏ ।


ନିଦାଘ କାଳ ତ କାୟା ବିସ୍ତାରୁଛି

ଅନ୍ୟ ଋତୁଙ୍କ ର ଆୟୁଷ କମେ

ଅଗ୍ନି ବରଷୁଛି ଆକାଶରୁ ପରା

ଜୀବନ ତ ଏଠି ଯନ୍ତ୍ରଣା ଭୋଗେ ।


ନିଦାଘ କାଳ ତ ଦିନୁ ଦିନ ତାର

ପ୍ରକୋପ ବଢ଼ାଏ ବିନା ଦ୍ବିଧାରେ 

ଖରା ନୁହେଁ ପରା ଅଗ୍ନିର ବରଷା

ସତେ ପ୍ରତିଶୋଧ ନେଉଛି ସିଏ |


ଏ ନିଦାଘ କାଳ ଦେଖି ମନେ ଭୀତି

ଅଂଶୁମାନ ସତେ ରାଗି ଅଛନ୍ତି

ବୃକ୍ଷ ଲତା ଠାରୁ ମଣିଷ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ

ସର୍ବେ ହନ୍ତସନ୍ତ ହେଉ ଯେ ଛନ୍ତି ।


ନିଦଘେ ମଣିଷ ଅବସ୍ଥା ନିରେଖି

ସତେ ସୂର୍ଯ୍ୟଦେବ କହୁ ଅଛନ୍ତି

ନିଜ ହାତେ ଜିହ୍ବା ନିଜେ ତୁ କାଟିଛୁ

କିଏ ଅଛି କହ ତୋ ପ୍ରତି ବାଦୀ !


ବଂଚିବା ପାଇଁ କି ସଂଚିବା ଶିଖିଲୁ

ପ୍ରକୃତିର ମାନ ରଖିଲୁ ନାହିଁ

ନିଜ ସ୍ୱାର୍ଥ ପାଇଁ ରେ ମଣିଷ ଜାତି

ପ୍ରକୃତିକୁ କଲୁ ଟାଙ୍ଗରା ଭୂଇଁ ।


ସୂର୍ଯ୍ୟଦେବ ତାଙ୍କ ପ୍ରଚଣ୍ଡ କିରଣେ

ସତେ ଦେଉଛନ୍ତି ଚରମ ଶାସ୍ତି

ମଣିଷ କି ସତେ ବୁଝୁଛି ଏ କଥା

ତା ପତନ ବେଳା ଆସି ଯାଇଛି ।


ନିଦାଘେ ମିଳୁନି ପଥିକକୁ ଛାୟା

ଜଳ ଉତ୍ସ ଆଜି ଶୂନ୍ୟ ଗରଭା

କେବେ ପଶି ଆସେ ଅଶାନ୍ତ ନିଦାଘ

କାଳ ବୈଶାଖୀ ଟା ଦୁଆରେ ଉଦ୍ଭା |


ଦିନୁ ଦିନ ପରା ନିଦାଘ ହେଉଛି

ପ୍ରତିଶୋଧେ ସତେ କିରଣ ଭରା

ଅଗ୍ନି ଅସ୍ତ୍ର ଧରି ଶୋଭାଯାତ୍ରା କରେ

ଜୀବନ ପାଇଁ କି ନାହିଁ ସାହାରା ।


ତାପ ର ପାରଦ ବଢ଼ି ବଢ଼ି କୁହେ

ହେ ମଣିଷ ଜାତି ସଜାଗ ହୁଅ

ବେଳ ଥାଉ ଥାଉ ନିଜ ଭୁଲ୍ ବୁଝି

ସୁଧାରିବା ପାଇଁ ଆଗେଇ ଯାଅ ।


 


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational