Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ajit Kumar Raut

Abstract

4  

Ajit Kumar Raut

Abstract

ଶୀର୍ଷକ:- ହେ ମନୁଷ୍ୟ

ଶୀର୍ଷକ:- ହେ ମନୁଷ୍ୟ

1 min
397



ହେ ମନୁଷ୍ୟ ତୁହି ଏତେ କି ଅଜ୍ଞାନୀ ପାଇଛୁ ଦୁର୍ଲ୍ଲଭ ଦେହ


      ଜାତି ଜାତିରେ ତୁ ବିଭକ୍ତ ହୋଇଛୁ 


         କାହିଁକି କରିଛୁ କହ !



କେହୁ କହୁ ଅଛି ହିନ୍ଦୁ ପରା ମୁହିଁ କେହୁ ଯେ ମୁସଲମାନ

   

      କେହୁ କହୁଅଛି ସୀଖ ପରା ମୁହିଁ


        କୁହେ କେହୁ ଖ୍ରୀଷ୍ଟିଆନ !



ଜାତିର ବ୍ୟବସ୍ଥା କିମ୍ପା ପୁଣି ତାଙ୍କ ଦେଖୁ ଅଛି ଏହି ନେତ୍ର


     ଲାଗେ ନାହିଁ ଲଜ୍ୟା ଜ୍ଞାନୀ ଓ ପଣ୍ଡିତେ


        ଜ୍ଞାନରେ ଅଜ୍ଞାନ ଗାତ୍ର !



ନାରୀ ଓ ପୁରୁଷ ଦୁଇ ଜାତି ପରା କରିଛନ୍ତି ସୃଷ୍ଟିକର୍ତ୍ତା


     କଲା କେ ବିଭକ୍ତ କେଉଁ ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ 


        ଜାତି ଜାତିରେ କଟୁତା !



ଜାତି ଜାତି ମଧ୍ୟେ ଆହୁରି ଭି ଜାତି କରି ଅଛି କେଉଁ କର୍ତ୍ତା


      କହି ଦିଅ ଜ୍ଞାନୀ କିଏ ସେ ଇଶ୍ଵର 


        ଆଲ୍ଲା ସେ କେଉଁ ନିର୍ମାତା !



ଶାସ୍ତ୍ର ପଢି ଅଛ କୁରାନ ପଢିଛ କର ଅନୁଭବ ଥରେ


      ନଜରେ ପଡୁଛ ନାରୀ ଓ ପୁରୁଷ


         ଜାତି ନ ଦିଶେ ତହିଁରେ !



ରାଷ୍ଟ୍ରରେ ଶୁଭୁଛି ଜାତିର ତାଣ୍ଡବ ଦେଉଛି ଯନ୍ତ୍ରଣା ଅତି


      ଜାତି ଜାତି ମଧ୍ୟେ ଗୃହ ଯୁଦ୍ଧ ଦୃଶ୍ୟ


        କରେ ଭୟଭୀତ ନିତି !



କଟୁତା କାହିଁକି ମନୁଷ୍ୟ ମନୁଷ୍ୟେ କିପରି ଜ୍ଞାନ ଜ୍ଞାନୀର


      ଅନ୍ଧବିଶ୍ୱାସକୁ ଦୂର କର ଜ୍ଞାନୀ


         ଶୁଣ ତୁ ମୌଲବୀ ବୀର !



ଶୁଣ ନେତାଗଣ ମନ ଦେଇ ଶୁଣ କର ନାହିଁ ଜାତି ଜାତି 


      ନିଜ ସ୍ବାର୍ଥ ପାଇଁ କର ନା ଅନର୍ଥ


         କରି ଦେବୁ ସବୁ ଇତି !


କୁସଂସ୍କାର ଦୂର କରିବା କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ନୂଆ ଭାରତରେ ଆଜି


       ଅମୃତ ଏ କାଳ ଉଚିତ ସମୟ


         ସଂସ୍କାରେ ଦିଅ ତୁ ସାଜି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract