Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Ratinarayan Rout

Abstract Others

4  

Ratinarayan Rout

Abstract Others

ରକ୍ଷାକର ମହାବାହୁ

ରକ୍ଷାକର ମହାବାହୁ

1 min
279



 ହେ ଜଗତ ବାସୀ    ଡାକ ହାତ ଟେକି

       ରଖ ପ୍ରଭୁ ମହାବାହୁ

 ଏ ମହୀ ମଣ୍ଡଳୁ      ମହା ବିପତ୍ତିର

       ପ୍ରାଦୁର୍ଭାବ ଦୂର ହେଉ ||

 ତୁହି ପରା ପ୍ରଭୁ     ଅଣାକାର ବ୍ରହ୍ମ

      ସବୁଠି ବିରାଜି ଥାଉ

 ଅଦୃଶ୍ୟ ଶକତି     କରୁଅଛି ନାଟ

      ନୀରବେ କିପରି ରହୁ ||

 ହେ ଚକାନୟନ     ଜଗତ ଜୀବନ

      ଦୁଃଖୀଜନ ଦୁଃଖ ନେଉ

 ଗୁହାରୀ କରୁଛି     ଏ ଜଗତ ବାସୀ

       ତୁମ କୃପା ଏବେ ହେଉ ||

 ପାପୀ ନାଶିବାକୁ     ତପୀ ତାରିବାକୁ  

      ଧରାକୁ ଓହ୍ଲାଇ ଥାଉ

  କେତେ ଦିନ ଆଉ    ମାନବ ଭୋଗିବ

      ଅଦୃଶ୍ୟ ଶକତି ଦାଉ ||

  କରୁଣା କର ହେ     କରୋନାକୁ ନାଶ

      ଏ ସଂସାରୁ ଦୁଃଖ ଯାଉ

  ତୁମ ସୃଷ୍ଟି ଶ୍ରେଷ୍ଠ     ମାନବ ଜାତିକୁ

      ରକ୍ଷାକର ମହାବାହୁ ||



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract