Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Bijay Prusty

Romance

3  

Bijay Prusty

Romance

ପ୍ରୀତିର ମହକ

ପ୍ରୀତିର ମହକ

1 min
158



ଫଗୁଣର ଛୁଆଁ ଛାତିତଳ ନିଆଁ

ରାତିର ରଙ୍ଗୀନ ଆଖି

ମୁରୁକି ମୁରୁକି ହସୁଥିଲ ସଖୀ

ଦ୍ୱିତୀୟା ଜହ୍ନକୁ ଦେଖି I


ବସନ୍ତର ତୁମେ ବାସନ୍ତୀ ସୁଷମା

ମଳୟର ଅନୁରାଗ

ହୃଦୟତଳେ ମୋ ପ୍ରଣୟ ବିଭୋର

ଦ୍ୱିତୀୟା ଜହ୍ନର ଦାଗ I


ମଧୁର ମଧୁର ଶୀତଳ ଚାନ୍ଦିନୀ

ତୁମରି ସ୍ପର୍ଶର ଯାଦୁ

ସବୁଠୁ ମଧୁର ଲାଗେ ମୋତେ ସଖୀ

ତୁମରି ଓଠର ମଧୁ I


ଅପାଶୋରା ତୁମ ଦେହର ମହକ

ରଜନୀଗନ୍ଧାର ପ୍ରୀତି

ତୁମପାଇଁ ସଖୀ ସପନ ଦେଖୁଛି

ମହକି ଉଠୁଛି ରାତି I

      


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Romance