ପ୍ରବୃତ୍ତିର ଲୁଚକାଳି
ପ୍ରବୃତ୍ତିର ଲୁଚକାଳି
ନାହିଁ ଏଠି ଆଉ
ମୁକ୍ତି ତୀର୍ଥରେ
ମୋକ୍ଷ ପ୍ରାପ୍ତିର ଆଶା
ମନଟା ଯେଉଁଠି
କଳୁଷ ପୁଞ୍ଜର
ବୁଢିଆଣୀ ଜାଲ ବସା ll
ପ୍ରକୃତି ଯେଉଁଠି
ପ୍ରବୃତ୍ତି ପ୍ରଲୁବ୍ଧ
କାମନାର ପେଣ୍ଠସ୍ଥଳୀ
ବିବେକ ତ ଏଠି
ପ୍ରବୃତ୍ତି ପାଖରେ
ନିମିଷକେ ପଡେ ବଳି ll
ମନସ୍କାମ ଯଦି
ନ ହୁଏ ପୂରଣ
ଦେବତା ନୁହଁନ୍ତି ଭଲ
ପ୍ରଭୁଙ୍କ ଆଶିଷ
ଲଭିବାକୁ ଏଠି
ନିତି ହୁଏ ମୂଲଚାଲ ll
ଅହଂକାର ଏଠି
ନୀରବ ଠାଣିରେ
ନିଜକୁ ଦେଖାଏ କେତେ
ଛପି ରହିଥାଏ
ତଥାପି କାମନା
ଭକତି ଅନ୍ତର ଚିତ୍ତେ ll
ନିଜର ଦୁର୍ଭାଗ୍ୟ
ଅସଫଳତାରେ
ଦେବତା ହୁଅନ୍ତି ଦୋଷୀ
ଏତେ ଡାକି ତାଙ୍କୁ
କି ଲାଭ ମିଳିଲା
ମିଳିଲାଯେ କେଉଁ ଖୁସି? ll
ଆସକ୍ତି, କାମନା
ବିକୃତ ଭାବନା
ନାହିଁ ତା'ର ଏଠି ଅନ୍ତ
ପ୍ରବୃତ୍ତି ଫାଙ୍କରେ
ଖସିବାକୁ ଏଠି
ନିତି ଚାଲେ କସରତ ll
ଲୋଭ ମୋହ ମାୟା
ପ୍ରକୃତି ପ୍ରବୃତ୍ତି
ମନକୁ ବିକୃତ କରେ
ଧର୍ମ ନାମେ ଏଠି
କେତେଯେ ଛଳନା
ବଖାଣିଲେ ନ ସରେ ll