Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

3  

Sarojini Mishra

Abstract Inspirational

ପିଲାମାନେ

ପିଲାମାନେ

1 min
192



ପିଲାମାନେ ପରା ନିଷ୍ପାପ ନିରୀହ

ଛନ୍ଦ କପଟ ଠୁ ଦୂରେ

ମନ ନିରିମଳ କଥା ଗଙ୍ଗା ଜଳ

ହସି ଦେଲେ ମନ ପୁରେ ।


ମନ ପରିସ୍କାର ହୃଦୟ ନିର୍ମଳ

ହିଂସା ଦ୍ଵେଷ ଠାରୁ ଦୂରେ

ସରଳ କଥାରେ ତରଳେ ହୃଦୟ

ତା ପରଶେ ଦୁଃଖ ହଜେ ।


ଆସନ୍ତା ଦିନର ନିର୍ମାତା ସେମାନେ

କଞ୍ଚା ମାଟି ଭଳି ସ୍ଥିତି

ଯେମିତି ଗଢିବା ସେମିତି ହେବେ ସେ

ଆମ ହାତେ ତାଙ୍କ ଭିତ୍ତି ।


ପିଲାମାନେ ପରା ଇଶ୍ଵର ସୃଷ୍ଟିର

କାନ୍ତ କମନୀୟ ରୂପ

ଆବିଳତା ଶୂନ୍ୟ ପିଲାଙ୍କ ହୃଦୟେ

ପ୍ରଭୁ କରିଥାନ୍ତି ବାସ ।


ଏ ଦୁନିଆ ଏକ ସୁନ୍ଦର ବଗିଚା

ପିଲାମାନେ ଫୁଲ କଢ଼ି

ଭଲ ପାଇବାର ଖତ ସାର ଦେଇ

ଯତନେ ଦେବା ବଢାଇ ।


ପିଲାମାନେ ପରା ଆମ ଭବିଷ୍ୟତ

ଦେଶର ବି ଭବିଷ୍ୟତ

ଶିକ୍ଷା ଓ ସଂସ୍କାର ଯୁଗଳ ବନ୍ଦୀରେ

ଜୀବନ ହେଉ ସମୃଦ୍ଧ ।


ପିଲାମାନଙ୍କର ହୃଦୟ ଜମି ଯେ

ଅଟଇ ଅତି ଉର୍ବର

ଯାହା ବୁଣି ଦେବା ତାହା ହିଁ ଫଳିବ

ଏହା ଅଟେ ସ୍ଵତଃ ସିଦ୍ଧ ।


ସଂସ୍କାର ଘରୁ ଯେ ସ୍ନେହ ଦୟା କ୍ଷମା

ତ୍ୟାଗର ମଞ୍ଜି ଆଣିବା

ପିଲା ମାନଙ୍କର ହୃଦୟ ଜମିରେ

ରୋପଣ ଯେ କରିଦେବା ।


ଭଲ ପାଇବାର ସାର ଦେଇ ଆମେ

ସ୍ନେହରେ ଯତ୍ନ କରିବା

ପ୍ରତିଟି ଡାଳରେ ଫୁଲ ଫୁଟି ପୁଣି

ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟ ଭରିବ ଧରା ।


ଉଚ୍ଚାରଣେ ଖାଲି ଶିକ୍ଷା ଦେବା ନାହିଁ

ଆଚରଣେ ଆକର୍ଷିବା

ମନ ଗହନରେ ପ୍ରଶ୍ନର ଉତ୍ତର

ଖୋଜି ତାଙ୍କୁ ଆମେ ଦେବା ।


ପ୍ରେମର ପରଶେ କଳି ହେବ ଫୁଲ

ସୁବାସ ଚହଟି ଯିବ

ସେଇ ସୁବାସରେ ଘର ଓ ବାହାର

ସବୁ ମହକି ଉଠିବ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract