Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Diptimayee Biswal

Abstract Others

3  

Diptimayee Biswal

Abstract Others

ମୋକ୍ଷ ମାର୍ଗ

ମୋକ୍ଷ ମାର୍ଗ

1 min
196



ତମେ କହିଲ, କାମନା ଛାଡ୍,

ସେଇଟା ଦୁଃଖର କାରଣ ;

ମୁଁ କାଳ ବିଳମ୍ବ ନକରି ତାକୁ ତେଜ୍ୟା କଲି ।

ତାପରେ ଵି ଦେଖିଲି ଦୁଃଖ 

ମୋ ଚାରିପାଖରେ ବେଢିଛି ଅଜଗର ।


ତମେ କହିଲ, କର୍ମ କଷଣ ଦେହ ସହେ

ମୁଁ ମୋହ ତୁଟେଇଲି,

ଛି' କରିଦେଲି ସକଳ କର୍ମ

ତଥାପି ଦେଖୁଛି ......

କଷଣ ତୀବ୍ରରୁ ତୀବ୍ରତର ।


'କାମନାର ବିନାଶରେ ଦୁଃଖର ବିନାଶ'

ଏଇ ପଦକ ମୁଖସ୍ତ କରି କରି

ଜୀବନ ସରିବାକୁ ଅଳ୍ପ ବାକି,

ଅଥଚ ଦୁଃଖର ପାଖେ ପାଖେ

କାମନାର ପକ୍ଷୀ 

ବସା ବାନ୍ଧିବାର ଦେଖୁଛି ଅନଵରତ ।


ଛୋଟ ମଗଜରେ ତମ ବଡ଼ତୁଣ୍ଡରକଥା

ବୁଝିପାରିଲିନି ଏଯାଏ ।

ତମ ମୋକ୍ଷ, ନିର୍ବାଣ ସହ 

ସମ୍ପର୍କ ଗଢିପାରିଲିନି ଏ ଯାଏ ।


ମୁଁ ବୁଝିଛି ମୋ ରୋଜଗାରକୁ

ଚାହିଁଵସିଥିବା ମୋ ପରିବାର ମୋର ସଂଘ ,

ତାଙ୍କ ପେଟକୁ ଦାନା ଯୋଗେଇବା ମୋ ଧର୍ମ,

ସମସ୍ତଙ୍କ ପେଟ ପୂରିଲେ

ମୋର ଯେଉଁ ଆନନ୍ଦ, 

ତା' ହିଁ ମୋର ବୁଦ୍ଧତ୍ବ ।


ସ୍ତ୍ରୀ, ସନ୍ତାନକୁ ମଝି ଦାଣ୍ଡରେ

ହନ୍ତସନ୍ତ ହେବାକୁ ଛାଡିଦେଇ

କେମିତି ଶରଣାପନ୍ନ ହୋଇଥାଆନ୍ତି କହିଲ...

ତମ ମୋକ୍ଷ, ନିର୍ବାଣର !


ତମେ କହିବ..... 

ମାୟା ମୋହରେ

ଘାରିହେଉଛି ଜୀବ ।

ମୋହ ତୁଟିଲେ 

କାମନା ଆପେ ଛାଡିବ , 

ଖୋଲିଯିଵ ମୁକ୍ତି ମାର୍ଗ ।


ମୋର କିନ୍ତୁ ...

ମୁକ୍ତି ଲୋଡ଼ା ନାହିଁ ଗୌତମ,

ଜରାରୁ,ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟରୁ 

କି ଜନ୍ମ ମୃତ୍ୟୁର ବନ୍ଧନରୁ ।


ଅନୁଭବ କରିଚି,

ଭୟ ହିଁ ବନ୍ଧନ ।

ଜରାର ଭୟ,ବାର୍ଦ୍ଧକ୍ୟର ଭୟ,

ମୃତ୍ୟୁର ଭୟରେ 

କବଳିତ ଏ ଜୀବନ ।


ଭୟ ତୁଟିଲେ ଜୀବନ ସହଜ,

ତା'ପରେ .....

ମୋକ୍ଷ ଆଉ କେତେ ବାଟ କି !



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract