Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer
Become a PUBLISHED AUTHOR at just 1999/- INR!! Limited Period Offer

Diptimayee Biswal

Others

3  

Diptimayee Biswal

Others

ତିନିପାଦ ଭୂମି

ତିନିପାଦ ଭୂମି

1 min
106


ପ୍ରଥମ ପାଦରେ ଈଶ୍ବରଙ୍କଠାରୁ

ମାଗିନେଇଥିଲି ଯେଉଁ ମାଟି ଚାଖଣ୍ଡକ,

ସେଇଟିକୁ ଥୋକାଏ ମୋ ଘର କହିଲେ ତ

ଥୋକାଏ ସାହି ଵୋଲି କହିଲେ ।


ପୁଣି କେହି କେହି ସେଇ ଖଣ୍ଡକୁ

ମୋ ଗାଁ, ରାଜ୍ୟ,ରାଷ୍ଟ୍ର ,

ମୋ ମାଆ ବୋଲି ବି କହିଲେ ।

ମୁଁ ସେତେବେଳେ ବି ନିର୍ବାକ୍ ଥିଲି

ଏବେ ବି ନିର୍ବାକ୍ ।


ଏଇଠି ଭେଟିଲି

ଆଲୋକ ଅନ୍ଧାର,ସୁଖଦୁଃଖ

ମଞ୍ଜ ଥରା ଶୀତ, ଦୃପ୍ତ ବୈଶାଖ ।

ଏଇଠି ହିଁ ଅନୁଭବ କଲି

କେଡ଼େ କ୍ଷୁଦ୍ର ମୁଁ !

କେଡ଼େ କ୍ଷୁଦ୍ର ମୋର ଅବୟବ ।


ଏଇଠି ଜୀବନର ଆକର୍ଷଣ,

ଏଇଠି ମୃତ୍ୟୁର ମହାକର୍ଷଣ ।

ଏଇଠି ସମ୍ପର୍କରେ ଅମୃତର ସ୍ବାଦ,

ପୁଣି ଗରଳ,କରାଳ ବିଷାକ୍ତ ।


ଦ୍ବିତୀୟ ପାଦରେ ସ୍ବର୍ଗ ବୋଲି

ଆଖି ବୁଜି ଯେଉଁଠି ପାଦ ଥାପିଦେଲି

ଚାହିଁଲା ବେଳକୁ

ସ୍ବର୍ଗ ନାମରେ,ମୋ ପାଦତଳେ

ଏ ମାଟିକୁ ପାଇଲି ।


ଏଇଠି ମଥା ଉପରେ

ତେତିଶ କୋଟି ଦେବତାଙ୍କ ଆଶିର୍ବାଦ ।

ଏଇଠି ପାରିଜାତ, ଐରାବତ,

ନନ୍ଦନବନର ଅନିର୍ବଚନୀୟ ଆନନ୍ଦ ।


ଏ ସ୍ବର୍ଗ ମୋତେ ଆଶ୍ରୟ ଦେଲା,

ମୋତେ ମୁଁ ବୋଲି ପରିଚୟ ଦେଲା ।

ଏଇ ସ୍ବର୍ଗଟିର ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ

କେତେବେଳେ ନିଜକୁ ଆହୁତି ଦେଲି,

ତ ପୁଣି କେତେବେଳେ

ନରମେଧ ଯଜ୍ଞ ଭିଆଇଲି ।


ତୃତୀୟ ପାଦରେ

କିଛି ମାଗିବାକୁ ହୁଏତ ନଥିଲା ।

ତଥାପି ତିନିପାଦ ଭୂମି

ନେବାର ତ ଥିଲା ।

ଅନିଚ୍ଛାରେ ଶେଷ ପାଦ

ରଖିଲି ଯେଉଁଠି, ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ !

ସେ ବି ଏଇ ମାଟି ପରେ

ଶିବଲୋକ ଥିଲା ।


ନିଜକୁ ସମର୍ପି ଦେଲି

ନତଜାନୁ,ଗଳବସ୍ତ୍ର,ଯୋଡ଼ହସ୍ତ ହୋଇ ।

ମାଗିନେଲି ଏଇ ମାଟି ହେଉ

ଶେଷ ଶଯ୍ୟା ମୋର,

ଏ ମାଟିରେ ଜଳୁ ମୋର ଦେହ,

ଜଳିଯାଉ କାମନାର ଜୁଇ ।।



Rate this content
Log in