Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pratima Satpathy

Classics

4  

Pratima Satpathy

Classics

ମହାପ୍ରଭୁଙ୍କର ଲକ୍ଷ୍ମୀନାରାୟଣ ବେଶ

ମହାପ୍ରଭୁଙ୍କର ଲକ୍ଷ୍ମୀନାରାୟଣ ବେଶ

1 min
244



ଦିବ୍ୟାନନ୍ଦମୟ , ପରମ ପବିତ୍ର

     ଧାମ ଅଟଇ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ର

ଯେଉଁଠି ବିଜୟ କରନ୍ତି ଅଖିଳ

    ପତିଜଗତର ନାଥ ।


ପୁଣ୍ୟ କାର୍ତ୍ତିକ ମାସ ପଞ୍ଚକ ପ୍ରଥମ

    ଦିନ, ଏକାଦଶୀରେ

ମହାପ୍ରଭୁ ଙ୍କର ଲକ୍ଷ୍ମୀ ନାରାୟଣ

    ବେଶ ହୁଏ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ରରେ ।


ପଞ୍ଚକ ଆରମ୍ଭ ହୁଅଇ ସଂକଳ୍ପ

    କରନ୍ତି ଯେ ହବିଷ୍ୟାଳି

ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଏ ଦିନ, ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଏ ବେଶ

    ହୋଇଥାନ୍ତି ବନମାଳୀ ।


ଇନ୍ଦ୍ର ଦ୍ୟୁମ୍ନ ରାଜା ବ୍ରହ୍ମାଙ୍କୁ ଡକାଇ

   ଯଜ୍ଞ ଯେ କରାଉ ଥିଲେ

ଉଗ୍ର ନୃସିଂହ ରୂପରେ ମହାପ୍ରଭୁ

    ଆବିର୍ଭାବ ହୋଇଥିଲେ ।


ଶାନ୍ତ କରିବାକୁ ମହାଲକ୍ଷ୍ମୀ ଆସି

    ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ ଖୁଆଇ ପାନ

କୋଳରେ ବସିଣ ପ୍ରଭୁଙ୍କ କୋପକୁ

    କରିଥିଲେ ସମାପନ ।


ସେହିଦିନୁ ଲକ୍ଷ୍ମୀ ନାରାୟଣ ବେଶ

    ହେଉଅଛି ଅନୁଷ୍ଠିତ

ରାମାନୁଜ ଙ୍କର ଅତ୍ୟନ୍ତ ପ୍ରିୟ ଏ

    ବେଶ ରହିଛି କଥିତ ।


ସୁନାର ଶ୍ରୀଭୁଜ, ସୁନା ଶ୍ରୀପୟର

    ପିନ୍ଧି ପ୍ରଭୁ ଜଗନ୍ନାଥ

ହସ୍ତରେ ସୁନାର ଚକ୍ର, ରୂପା ଶଙ୍ଖ

     ଧରି ଥାନ୍ତି ପ୍ରଫୁଲ୍ଲିତ ।


ପ୍ରଭୁ ବଳରାମଙ୍କର ଶ୍ରୀ ହସ୍ତରେ

    ବିରାଜେ ହଳ ମୁଷଳ

ସୁଭଦ୍ରା ଲକ୍ଷ୍ମୀଙ୍କ ବେଶ ଧରିଥାନ୍ତି

   ଦେଖି ଲାଗେ କୌତୁହଳ ।


ମାତା ଆଦିଶକ୍ତି, ବ୍ରହ୍ମା ରୂପ ପୁଣି

   ଧରନ୍ତି ଭଗ୍ନୀଙ୍କ ବେଶ

ଲକ୍ଷ୍ମୀ ନାରାୟଣ ବେଶ ହୋଇ ପୁଣି

    କରନ୍ତି ଦୁରିତ ନାଶ ।


ସୁନା ସୂର୍ଯ୍ୟ, ଚନ୍ଦ୍ର, କୁଣ୍ଡଳ ତାବିଜ

   ମାଳା,ବାଘନଖି ମାଳା

ହରିଡ଼ା ମାଳି, ଘାଗଡା ମାଳି,

   ଅଧର ମାଳା, ପୟର ମାଳା ।


ଆଡ଼କାନି, ମଥା ମଣି, ସହିତରେ

     ଚନ୍ଦ୍ରିକା କଦମ୍ବ ମାଳ

ତେଇଶି ପ୍ରକାର ସୁନା ଅଳଙ୍କାର

    ଶୋଭା ପାଏ ଶ୍ରୀଅଙ୍ଗର ।


ଅବକାଶ ନିତି ପରେ ଯେ ଗୋପାଳ

     ବଲ୍ଲବ ଓ ବାଳଧୁପ  

ଭୋଗ ମଣ୍ଡପ ନିତିପରେ ଏ ବେଶ

    ହୋଇଥାଏ ଅନୁଷ୍ଠିତ।


ରତ୍ନ ସିଂହାସନେ, ରତନ ବେଦୀରେ

    ପାଳିଆ ଓ ପୁଷ୍ପାଳକ

ସିଂହାରୀ ସେବକ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ କରନ୍ତି

    ଲକ୍ଷ୍ମୀ ନାରାୟଣ ବେଶ।


ସୁନାର କିଆ ଯେ ପ୍ରଭୁଙ୍କ ମସ୍ତକେ

    ଠିଆ ହୋଇ ଶୋଭା ପାଏ

ସେପାଇଁ ଏ ବେଶ ଠିଆକିଆ ବେଶ 

     ରେ ପରିଗଣିତ ହୁଏ ।


ବାର ମାସେ ତେର ଯାତ ପ୍ରଭୁଙ୍କର

    ଦେଖି ଧନ୍ୟ ହୁଏ ନେତ୍ର

ନାନା ବେଶେ ପ୍ରଭୁ ଦିଅନ୍ତି ଦର୍ଶନ

   ଭକ୍ତ ମନ ଆନନ୍ଦିତ ।


ଏହିପରି ବିଶ୍ୱେ ନାହାନ୍ତି ଠାକୁର 

    କଳା ଠାକୁରଙ୍କ ପରି

କୋଳେ ଧରି ପ୍ରଭୁ ଓଡିଶା ଗର୍ବିତ

     ନୀଳାଚଳ ଧାମ ପୁରୀ ।


ଦୁଃଖ ଆରତରୁ ଉଦ୍ଧାରନ୍ତି ବୋଲି

   ନାମ ଟି ଆରତ ତ୍ରାଣ

ବିଶ୍ୱ ବାସୀଙ୍କର ଦୁଃଖକୁ ହରଣ 

    କର ପ୍ରଭୁ ନାରାୟଣ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Classics