Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

3  

Lata Behera

Abstract

ମଧୁ ବର୍ଣ୍ଣବୋଧ କବିତା ମାଳା

ମଧୁ ବର୍ଣ୍ଣବୋଧ କବିତା ମାଳା

1 min
4



ଦ୍ବାର ଦ୍ବାର ବୁଲି ଦୁଃଖୀଟି 

   ଦେଖ ମାଗଇ ଭିଖ

ଭିଖ ମୁଠେ ଯେବେ ପାଅଇ

   ହସ ଖେଳେ ତା ମୁଖ ।


ସକାଳୁ ବାହରି ଆସଇ

   ବୁଲେ ସେ ଘରେ ଘରେ

ଯିଏ ଯାହା ଦେଲେ ନେଇ ସେ

   ଯାଏ ତାର ବାଟରେ ।


କିଏ ଯଦି ତାକୁ ନ ଦେଲା

   ଦୁଃଖ ନାହିଁ ମନରେ

ଯେତିକି ପାଏ ସେ ସେତିକି

  ଚଳେ ଖୁସି ମନରେ ।


ତଥାପି କଲ୍ୟାଣ କରଇ 

    ତାର ହୃଦ ମଧ୍ୟରେ

ଅପମାନ ଯଦି ମିଳଇ 

   କିଛି କୁହେନି କାରେ ।


ଭାଗ୍ୟକୁ ଆଦରି ଚାଲଇ 

   ନିଜ ଗନ୍ତବ୍ୟ ସ୍ଥଳେ

କେବେ ଖାଏ ପିଏ ଓପାସେ

   ପଡି ରହେ ନିଶ୍ଚଳେ ।


ଭଖ ମୁଠେ ଦେଲେ ଦିଅ ତ 

   ନ ଦେଲେ ତ ନାହିଁ 

କାହାର ଥାଳଟି ଭାଙ୍ଗନି

  ପାପ ଘୋର ତ ସେହି ।


ଯଦି ଲୁହ ପୋଛି ପାରୁନ

  ଦୁଃଖ ଦିଅନି ମନେ

ନାନ୍ଦା ଅପମାନ ଆଣନି 

   କେବେ କାହା ଜୀବନେ ।


ଭିଖ ମାଗେ ସିନା ଦୁଃଖୀଟି

  ଅଛି ତା ସ୍ବାଭିମାନ 

ତାହାରି ପାଖରେ ରହିଛି

   ଭଲ ଅନେକ ଗୁଣ ।


ସିଏ ବି ଆମର ନମସ୍ୟ 

  ସିଏ ଆମରି ଗୁରୁ

ଏଇ ଶିକ୍ଷା ଆମେ ପାଇଛୁ 

   ମଧୁ ବର୍ଣ୍ଣବୋଧରୁ ।  


ଦୁଃଖୀଟିଏ ଦୁଃଖ ଜାଣଇ 

    ଦୁଃଖୀ ମନର ବ୍ୟଥା 

ସର୍ବଦା କର୍ମର ପଥରେ

    ଲେଖେ ଜୀବନ ଗାଥା ।


ଛିଣ୍ଡା କନ୍ଥା ଥାଏ ଦେହରେ

     ମନ ନିର୍ମଳ ତାର

ତଥାପି ଭୋକିଲା ଦେଖିଲେ

    ସିଏ ଦିଏ ଆହାର ।


ଧନ ଥିଲେ କଣ ଲାଭଟି 

   ଯଦି କୃପଣ ମନ

ଦୁଃଖୀ ରଖେ ସ୍ବାଭିମାନ ତା

   ସିଏ ଦୁଃଖୀଠୁ ହୀନ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract