Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Kunja Bihari Dalai

Inspirational

4  

Kunja Bihari Dalai

Inspirational

ମାଆ ଓ ମମତା

ମାଆ ଓ ମମତା

1 min
271


ପରିବା ସଜାଡି ଫ୍ରିଜରେ ସୋନାଲି

 ରଖିବାକୁ ଯାଇ ଦେଖେ,

  ଆଜି ବି ଅରୁଣ ଆଣିଛନ୍ତି ଜହ୍ନି

   ବିରକ୍ତି ଭାବ ତା ମୁଖେ ।


ପ୍ରତିଦିନ ଏହି ଜହ୍ନି ତରକାରୀ

 କେମିତି ଲାଗୁଛି ଭଲ,

  ଅରୁଣଙ୍କୁ ଯାଇ ପଚାରେ ରାଗରେ

   କାହିଁକି ଜହ୍ନି ଆଣିଲ ?


ଶାନ୍ତ ଓ ଉଦାର ଭାବରେ ଅରୁଣ

 କହେ ରାଗ ନାହିଁ ପ୍ରିୟେ,

  ଜୀବନ ଗାଥା ମୋ ଜହ୍ନି ସହ ଯୋଡା

   ଶୁଣ ବସି ଏକ ଲୟେ ।


ଛୋଟବେଳୁ ବାପାଙ୍କୁ ମୁଁ ହରାଇଛି

 ସବୁକିଛି ମାଆ ମୋର,

  ବହୁ ଅଭାବରେ ପାଳିଛି ସେ ମୋତେ

   କାମ କରି ପରଘର ।


ବରଷା ଦିନରେ ବାଡିରେ ଆମର

 ଲଗାଏ ମା ଜହ୍ନି ଗଛ,

  କିଛି ଯେବେ ନାହିଁ ଜହ୍ନି ପୋଡ଼ି ଖାଉ

   ଏକଥା ନୁହଇ ମିଛ ।


ଅଭାବୀ ସଂସାର ଯାହା ରାନ୍ଧି ଥାଏ

 ପେଟପୂରା ଦିଏ ମୋତେ,

  ଭୋକିଲା ପେଟରେ ନିଜେ ଶୋଇଥାଏ

   ମୋ ଦେହ ଯାବୁଡି ହାତେ ।


ମାଆର ସେନେହ ଶରଧା ମୋ ପାଇଁ

 ଜହ୍ନି ଭିତରେ ମୁଁ ଦେଖେ,

  ସେଇଥି ପାଇଁତ ସେହି ଦରବ ଟି

   ବ୍ୟାଗ୍ ରେ ଆଗ ମୁଁ ରଖେ ।


ମାଆ ସିନା ନାହିଁ ତା ସ୍ମୃତି ମନରେ

 ରହିଛି ହୋଇ ଜୀବନ୍ତ,

  ଯାହା ଖାଇ ଆଜି ବଡ଼ ମୁଁ ହୋଇଛି

   କୁହ ଭୁଲିବି କେମନ୍ତ ?


ଅରୁଣ ପାଟିରୁ କଥା ସରିନାହିଁ

 ସୋନାଲି ଉଠିଲା କାନ୍ଦି,

  ସେବେଠୁଁ ସୋନାଲି ସରାଗରେ ଥୋଏ

   ଜହ୍ନି ତରକାରୀ ରାନ୍ଧି ।


ମାଁ ବକ୍ଷ ଅମୃତ ପିଇ ହେଉଁ ବଡ଼

 ଖାଉଁ ତା ଅମୃତ ରନ୍ଧା,

  ତା ଅବର୍ତ୍ତମାନରେ ତା ଅମୃତ ସ୍ମୃତି

   ସହ ଦୃଢ଼େ ସର୍ବେ ବନ୍ଧା ॥ 



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational