Pranati Mahapatra

Inspirational

4.5  

Pranati Mahapatra

Inspirational

ମାଆ ବାଟ ମଙ୍ଗଳା

ମାଆ ବାଟ ମଙ୍ଗଳା

2 mins
331


ରାଜା ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନ ରାଣୀ ଗୁଣ୍ଡିଚା ମାଆ

  ଅନ୍ଵେଷଣେ ବାହାରିଲେ,

ଏକାଦଶ ଏକାଦଶୀ ମଧ୍ଯେ ବ୍ରହ୍ମସ୍ଥାନ

  ଖୋଜିବେ ଶପଥ କଲେ,

   ଖୋଜି ସ୍ଥାନ ନ ପାଇଲେ

 ପଥଶ୍ରମ କ୍ଲାନ୍ତି ମେଣ୍ଟାଇବା ପାଇଁ 

     ବୃକ୍ଷ ତଳେ ଶୋଇଗଲେ ।


କପୋତ କପୋତୀ ରୂପେ ବସିଛନ୍ତି

  ଶାଖାରେ ପାର୍ବତୀ ହର,

ଆଳାପ ମଧ୍ୟରେ ରାଜାରାଣୀଙ୍କର

  ସମସ୍ୟା ବୋଲନ୍ତି ହର

  ନୀରବେ ଶୁଣିଲେ ମାତା

ଜୀବନ ହାରିବେ ଦୁଇଟି ନିଷ୍ପାପ

   କିଛି ଉପାୟ ଚିନ୍ତିଲେ ।


ଜୀବନ ହାରିବା ଆଗରୁ ବ୍ରହ୍ମଙ୍କୁ

 ଜଣାଇ ଦେବା ନିଷ୍ପତ୍ତି,

ଅକ୍ଷମ ହେଲୁ ଦୁଇ ପ୍ରାଣୀ ସତ

 ଗୋବିନ୍ଦ ପଦେ ସଦା ମତି,

  ଦୟା କର ହେ ପଦ୍ମନାଭ

ସେ ଜୀବ ଥାଇ କିବା ଲାଭ ଯହିଁ

   ଗୋବିନ୍ଦେ ନାହିଁ ଭାବ ।


ମାଲବ୍ୟ ଅବନ୍ତୀ କଟକର ରାଜା 

   ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନ ମହାବୀର,

ବ୍ରହ୍ମ ସ୍ଥାନ ଖୋଜି ହୋଇଲେ ନିରାଶ

    ଗୁଣ୍ଡିଚା ପ୍ରାଣ ନିଥର,

    ପ୍ରଭୁ କୃପା ବର୍ଷା କର

ସମାଧାନ କଥା ଶୁଣିଦେଲେ ମାତା

   କହିଥିଲେ ଯାହା ହର ।


ମାତୃତ୍ଵ ତାଙ୍କର ବିଳପି ଉଠିଲା

  ସନ୍ତାନ ଦ୍ଵୟଙ୍କ ପାଇଁ,

ମାଆର ମମତା କେ ବର୍ଣ୍ଣି ପାରିବ

  କାଳ ବି ଥୟ ନ ହୋଇ ,

ନିଦ୍ରାରେ ଅଚେତନ ଦୁହେଁ

ମୁକ୍ତାକେଶୀ ମା ଜଗଦମ୍ଭା ଯେ 

 ପାଖେ ଉଭା ହେଲେ ଯାଇଁ।


ମାଟି ସମ ପ୍ରଶସ୍ତ ବକ୍ଷ ,ହୃଦୟ

  ଆକାଶ ଭଳି ଉଦାର ,

ମଧୁର ଶବ୍ଦେ ଉଠାଇଦେଲେ ତାଙ୍କୁ

  ଠିକଣା ଦେଲେ ସତ୍ତ୍ୱର,

  ମୁଁ ଆଗେ ଚାଲେ ଆସ ପଛେ 

ଦେଖ ଏ ନୀଳଗିରି ପର୍ବତ,ତହିଁ

  ବିରାଜ କଳ୍ପ ଶରୀର ।


ପ୍ରଚଣ୍ଡ ପ୍ରତିଭା ଦାଉ ଦାଉ ଜଳେ

 ଏକ ହସ୍ତେ ଦୀପ ଧରି,

ବାଟ କଢେଇ ନେଲେ ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନଙ୍କୁ

  ପକାଇ ଶୁଭ ହୁଳହୁଳି ,

  ଜଗତର ପ୍ରଥମ ହୁଳହୁଳି

ଦେଇଥିଲେ ମାଆ ମଙ୍ଗଳ ନିମିତ୍ତ 

  ବ୍ରହ୍ମ ସ୍ଥାନ ଅନ୍ଵେଷଣେ ତହିଁ ।


ଏପାଖେ ସାଗର ସେପାଖେ ପର୍ବତ

  ଦଣ୍ଡେ ଠିଆ ହୋଇଗଲେ,

ନୀଳଗିରି ପର୍ବତରେ କଳ୍ପ କଳ୍ପ 

   ବଟବୃକ୍ଷ ଶୋହେ ଭଲେ,

   ନିକଟେ ରୋହିଣୀ କୁଣ୍ଡ

ତହିଁ ପାର୍ଶ୍ଵେ ବ୍ରହ୍ମ  ବିରାଜିତ ଛନ୍ତି

  ମାତା ବର୍ଣ୍ଣନା କରିଲେ ।


ବ୍ରହ୍ମଙ୍କ ସ୍ଥାନର ସନ୍ଧାନ ଦୁହିଁଙ୍କୁ

  ଦେଇଣ ପ୍ରତ୍ୟାବର୍ତ୍ତନ ,

 ପରିଚୟ ଦିଅ ପୁତ୍ର ଇନ୍ଦ୍ରଦ୍ୟୁମ୍ନ 

   ମାତାଙ୍କୁ ବୋଲନ୍ତି ବଚନ,

  କରିଛି ସତ୍ୟ ସ୍ଵାମୀଙ୍କ ଅଗ୍ରତେ

ନହେବି ସହାୟ ଯେଣୁ ତବ ପଥେ

  ପରିଚୟ ନ ଦେବି ଜାଣ ।


ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇ ବାଟ ମଙ୍ଗୁଳାଇ

  ଯେଣୁ ତୁମ୍ଭେ ଆଣିଥିଲ ,

ବାଟ ମଙ୍ଗଳା ମାଆ ଆଜିଠାରୁ ନାମେ

  ଜଗତେ ପ୍ରକାଶ ହେଲ,

  ବ୍ରହ୍ମ ଦର୍ଶନ ପୂର୍ବରୁ ଭକତ

ତୁମ୍ଭଙ୍କୁ ଦର୍ଶନ କରିବେ ମାଆଲୋ 

   ବାଟ ମଙ୍ଗଳା ହୋଇଲ ।


ମାତା ପାର୍ବତୀ ଯେ ବାଟ ମଙ୍ଗଳା 

   ଏକଥା ପ୍ରଘଟ ହେଲା ,

ବ୍ରହ୍ମ ସଂସ୍ଥାପନେ ସ୍ଥାନ ନିରୂପଣ

  ସମସ୍ୟା ତ ଘୁଞ୍ଚିଗଲା ,

    ହୁଳହୁଳି ରହିଗଲା 

ସଚରାଚର ବିଶ୍ବରେ ଶ୍ରୀକ୍ଷେତ୍ରେ

   ବ୍ରହ୍ମ ସଂସ୍ଥାପନ ହେଲା ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational