ମା ମାଟିକୁ ପୁଂଜିପତିକୁ କିଆଁ ବିକି
ମା ମାଟିକୁ ପୁଂଜିପତିକୁ କିଆଁ ବିକି
ଜନନୀ ଗରଭୁ ଯେବେ ଜନମ ହେଲି
ଜନମ ଭୂଇଁରେ ମୁଁ ମୋ ପାଦ ଥାପିଲି ।
ଦୁନିଆରେ, ଜନନୀ ଆଉ ଜନମ ଭୂଇଁ
ସେମାନଂକ ଠାରୁ ବଡ ଆଉ କେହି ନାହିଁ ।
ଜୀବନର ଉଠା ପକା ପଥରେ ସେମାନେ
ହୁଅନ୍ତି ଶୀତଳର ମନ୍ଦାକିନୀ, ମୁଁ ମାନେ ।
ଅମା ଅନ୍ଧକାର ମଧ୍ଯେ କେବଳ ଏ ଦୁଇ ଜଣ
ସମସ୍ତ ଆଶାର ରୋଷଣୀ ହୁଅନ୍ତି ତ ଜାଣ ।
ମୋ ମାତୃଭୂମି,ଖଣିଜ ସମ୍ପଦ ପରିପୂର୍ଣ କରି ରଖିଅଛି
ବନ ଉପବନେ ଖାଦ୍ୟକୁ ସାଇତି ରଖିଛି ।
କଷ୍ଟ କରି ଚାଷ କଲେ ମାଟିରେ ସୁନା ଫଳିବ
ଜଳ ମୋହର ଅମୃତ, କ୍ଷେତ ତ ହସି ଉଠିବ ।
କାହିଁକି ମୋ ମା ମାଟିକୁ ପୁଂଜିପତିକୁ ବିକିବି
ପଳେଇବ ଅନ୍ୟ ଦେଶକୁ, ତାର ଚାକର ହୋଇବି ।
ଅଜାଗା ଘା' ଦେଖେଇ ହୁଏନି କି କହି ହୁଏନି
ମୋ କଥା ସତ କି ମିଛ ଭାବିଲେ ପାରିବ ଜାଣି ।