Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Satyanarayan Sahoo

Inspirational

3  

Satyanarayan Sahoo

Inspirational

ଜନନୀ

ଜନନୀ

1 min
186


ସ୍ନେହ ଶ୍ରଦ୍ଧା ଭରା ଅନନ୍ୟ ପସରା

ଧରି ଉଭା ହୋଇ ଯିଏ

ଆଦର ଆଦର୍ଶ ବାତ୍ସଲ୍ୟ ପରଶ

ପ୍ରକାଶନ୍ତି ନାନା ଭାବେ ।


ସେହି ହିଁ ଜନନୀ ଗରଭ ଧାରିଣୀ

ଛୋଟରୁ ବଡ କରାଇ

 ପବିତ୍ର ଉତ୍ସାହ ଉତ୍ତମ ବିଚାର

ଥାଆନ୍ତି ଜନେ ଶିଖାଇ ।


ଜୀବନ ଉତ୍ସର୍ଗ କରି ସେ ଥାଆନ୍ତି

ସଦା ସନ୍ତାନ ସୁହିତେ

ଯାହା କୋଳେ ଖେଳି ଆନନ୍ଦେ ଉଚ୍ଛୁଳି

ଶିଶୁ କାଳ ଆମ୍ଭ ବିତେ ।


ପୃଥିବୀର ସମ ସହନ ଶକତି

ଅସୀମ କରୁଣାବତୀ

ଦୁଃଖ ଶୋକ ତାପ ପ୍ରବାହ ଅମାପ

ଦୂରାନ୍ତି ସେ ଭୟ ଭୀତି ।


ସେହି ହିଁ ଜନନୀ ସ୍ନେହ ମନ୍ଦାକିନୀ

ପ୍ଲାବିତ କରାନ୍ତି ନିତି

ଆଶୈଶବୁ ଚିର ଆନନ୍ଦେ ମଧୁରେ

ତାଙ୍କ କୋଳେ ଯାଏ ବିତି ।


ଯେତେ ସବୁ ରାଗ ରୋଷ ଅନୁରାଗ

ଅଭିମାନ ଅରଦଳି

ଆଦରେ ସେହି ହିଁ ଥାଆନ୍ତି ଘୁଞ୍ଚାଇ

ମୁଖରେ ଆନନ୍ଦ ଭରି ।


ମାଆ ସ୍ୱରରେ ହିଁ ନିହିତ ରହିଛି

 ମଧୁର ଭାବ ମାଧୁରୀ

ଶିଶୁର ଦରୋଟି ଓଠରୁ ପ୍ରଥମେ 

ଆସି ଥାଏ ଯାହା ଝରି ॥


ସହି ସବୁ କଷ୍ଟ ଶିଶୁର ସତତ

ସାଧୁ ଥାଏ ଯିଏ ହିତ

ଯା'ର ସେବା ଯତ୍ନେ ଶୈଶବ ଜୀବନେ

ଶିଶୁ ହୁଅଇ ପ୍ରସ୍ତୁତ ॥


ଅତି ଅସହାୟ କାଳେ ଯେ ସହାୟ

ହୋଇ ଆପଣା ପିଲାକୁ

ମଣିଷ ପରିକା ମଣିଷ କରିବା

ପାଇଁ ସତତ ଶିଶୁକୁ ॥


ପାଳି ପୋଷି ନିତି ଆନନ୍ଦ ଜାଗୃତି

ଯୋଗାନ୍ତି ଶିଶୁ ହୃଦୟେ 

ଜନନୀ ତ ସେହି ମାଆ ବୋଲି କହି

ଶିଶୁ ତାହାଙ୍କୁ ଚିହ୍ନାଏ ॥


ଶିଶୁର ପ୍ରଥମ ଶିକ୍ଷକ ହିଁ ମାଆ

ଖାଇବା ପିନ୍ଧିବା କାମ

ସହିତ ସେହିତ ଶିଖାନ୍ତି ଅଶେଷ

ବହୁ ବିଧ ଗୁଣ ଗ୍ରାମ ॥



Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational