Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Chittaranjan Nanda

Inspirational Others Children

4  

Chittaranjan Nanda

Inspirational Others Children

ଗରଜିଲା ମେଘ ବରଷେ ନାହିଁ

ଗରଜିଲା ମେଘ ବରଷେ ନାହିଁ

1 min
360


ଅଜା ଡାକିଲେ, କେଉଁଠି ଅଛ, ଆସ

ସବୁ ପିଲାମାନେ ଆସରେ

ସଞ୍ଜ ଗଡ଼ି ଗଲାଣି କାହିଁ ଅଛ, ତୁମକୁ 

ସବୁ ମୁଁ ଖୋଜୁଛିରେ ।


ଛପି ଥିଲେ ସବୁ ପିଲାମାନେ ହୋଇ 

ଗଲେ ଅଜା ପାଖରେ ଏକାଠି

କୁହ କୁହ ଅଜା ଆମକୁ ନୀତି କଥା, 

ମନ ଆମର ପରା ସେଇଠି ।


ଅଜା ଆନନ୍ଦରେ ହସି ଦେଲେ ତାଂକ 

ପାକୁଆ ପାଟିକୁ ମେଲେଇ

ଆଜି ସାର ତତ୍ତ୍ୱ କହୁଛି, ଶୁଣ ମୋର 

ବାଣୀ ଧୀର ସ୍ଥିରେ ଚୁପ୍ ହୋଇ ।


ଜଳକୁ ଖୋଜୁଛେ ଆମେ, ଜାଣ ସମସ୍ତେ

ଜଳ ଗହଳେ ସବୁ ନାଶ 

ଏହା ବି ସତ୍ୟ ଅଟଇ ଜଳ ବିହୁନେ ବି 

ସଂସାରର ହୁଏ ସର୍ବନାଶ ।


ଜଂଗଲ କାଟିଲେ, ଲଗାଣ ବର୍ଷାରେ ବେହାଲ 

ତ ଆମେ ହେଲେଣି

ଦୋଷ ଆମର, କାହାକୁ ଦେବା ଦୋଷ, ସମୁଦ୍ର 

ଜୁଆର ମାଡି ଆସିଲାଣି ।


ମଥୁରାରେ ଜନମି ଗୋପରେ ବଢ଼ିଲେ 

ସେହି ବ୍ରଜବିହାରୀ

ଇନ୍ଦ୍ର ଗରବ ଗଞ୍ଜିଲେ ନନ୍ଦସୁତ ଟେକି 

ଗୋବର୍ଦ୍ଧନ ଗିରି ।


ସେହିପରି ତୁମେ ପିଲା ମାନେ ଆମ 

ଦେଶ ପାଇଁ କାମ କରିବ

ପ୍ରତିଦିନ ପିଲାମାନେ ହୋଇ ସଙ୍ଗ 

ଜଙ୍ଗଲର ସୁରକ୍ଷା କରିବ ।


କର୍ମ ଓ ବାଣୀ ତଫାତ ଅନେକ, ଗରଜିଲା 

ମେଘ ବରଷେ ନାହିଁ

ବିଶ୍ଵର ମଙ୍ଗଳ ହିତେ, ନର କାମ ନକରି 

କୌଣସି ବଚନ ଦିଏ ନାହିଁ ।


ତେବେ ଶପଥ ନିଅ ଭବିଷ୍ୟତରେ ତୁମେ 

ରଖିଯିବ ଯଶ ଏ ମହୀରେ

ଚାଟ ଘର ଛୁଆ ଚାଟ, ଭାଟ ଛୁଆ ଭାଟ, 

ନୁହେଁ ବାକ୍ୟ ଚାତୁରୀରେ ।


ଉଚ୍ଚ ହେବା ପାଇଁ ଯେବେ ପିଲାମାନେ 

ତୁମେ କରୁ ଥାଅ ଆଶା

ନିଜ ଜିହ୍ୱା ନଛେଦି ଶିଖ, ଲେଖ ଓ କୁହ 

ନିଜର ଓଡିଆ ଭାଷା ।


ମାଗି ଆଣିଲା ତିଅଣ ସୋଡ଼କାଏ, ତେଣୁ

ଟଙ୍କିକିଆ ଚାଉଳକୁ ନକର ନିର୍ଭର

ବାପଧନରୁ ଆଣି ଦେଉଥିବା ମନୋବୃତ୍ତିର

ନେତାମାନଙ୍କୁ ବର୍ଜନ କର ।


ଆମେ ଓଡ଼ିଆ ଭାରି ବଢ଼ିଆ, ନିଜ ଦେଶ 

ପାଇଁ ପାଠ ପଢ଼ ମନ ଦେଇ 

ନଭୁଲିଲେ ଏ କଥାଟି, ଦେଶର ଯଶ ରଖି 

ଭଲ ଚାଟ ହୋଇ ପାରିବ ଯାଇ ।


ବଣ ପାହାଡ଼ର କୋଳରେ ତାଳପତ୍ରରେ ଲେଖି

ଛନ୍ତି ମୁନିଋଷି ମାନେ ବହୁତ ନଥି

କେତେ ଉପଦେଶ ନୀତି ଶ୍ଳୋକ ଶାସ୍ତ୍ର, ପଢ଼ିବ 

ପିଲାଏ ତାହା ଆମର ପାଇଁ ଅମୂଲ୍ୟ ସ୍ମୃତି ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational