ବିଶ୍ୱ ହସ ଦିବସ
ବିଶ୍ୱ ହସ ଦିବସ
କିଏ ହସେ ଆଜି
ଖୁସି ପାଇଲା ବୋଲି
କିଏ ହସେ ପ୍ରତିଶୋଧ
ନେଇପାରିଲା ବୋଲି
କିଏ ହସେ ତାର ପ୍ରିୟ
କି ପ୍ରିୟା ହସିଲା ବୋଲି
କିଏ ହସେ ପ୍ରଭୁଙ୍କୁ
ପାଇଯିବ ବୋଲି
କିଏ ପୁଣି ହସେ ଗଡି ଗଡି
ହୃଦ ରୋଗ ରୁ ବଂଚିବ ବୋଲି
ହେଲେ ଆଜି ପ୍ରକୃତି ହସୁଛି
ଆଉ ଶିଖ କହୁଛି
ହେଇ ଦେଖୁଛ ନା ସବୁ
ଆଜି କୋରନା ହସୁଛି
ପ୍ରାଣ ନେଇପାରୁଛି ବୋଲି ।।
ମାଛ ବେଙ୍ଗ ଛାଗ
କୁକୁଡ଼ା କଙ୍କଡା ଯେତେ
ହେଉଛନ୍ତି ଅନେକ ଖୁସି
ଆଜି ମଣିଷର ଏପରି
ନିର୍ଦୟ ଅବସ୍ଥା ଦେଖି!
ଆଜି ପଚାରୁଛନ୍ତି ମଣିଷକୁ
ହେ ଶ୍ରେଷ୍ଠ ମାନବ ଜାତି
ଜାଣିଲ କି ଶ୍ୱାସରୁଦ୍ଧ
କେତେ କଷ୍ଟଦାୟକ ?
ନା ତୁମେ ଆହୁରି ଭାବିନାହଁ
ପୁଣି ଥରେ ଭାବିଦେଖ
ବାରମ୍ବାର ମନେପକାଓ
ଆମକୁ ଦଣ୍ଡ ଦେବା ବେଳର
ମୁହୂର୍ତ ଆଉ ଆମ ଚିତ୍କାର ।।
ପଚାରୁଛନ୍ତି ମାନବକୁ ହେ
ମୂର୍ଖ ମାନସ ସନ୍ତାନ ଗଣ
ଲଜ୍ୟା ଲାଗୁନି କି ଡର ଲାଗୁନି
ଖାଉଛ ପ୍ରାଣୀ ହୋଇ ପ୍ରାଣୀର
ମାଂସ ଆଉ ରକ୍ତ ଯେତେକ
ଛି ଛି ତୁମ ଚିନ୍ତା ଆଉ ମାନବିକତା
ମୃତ ଶରୀର ଖାଇ ରୋଗକୁ
ନିଜ ଭିତରକୁ ନେଉଛ
ଟଙ୍କା ର ଗର୍ବ ଦେଖାଉଛ ।।
ତେଣୁ ହେ ମୋର
ପ୍ରିୟ ଭାରତବାସୀ
ଜାଗ୍ରତ ହୁଅ ଆଉ
ହସି ହସାଇବା ଆସ
ଲଗାଇବା ଗଛ ଗୋଟିଏ
ବଞ୍ଚାଇବା ପ୍ରାଣ କୋଟିଏ ।।