Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ବିଜୟା ଦଶମୀ

ବିଜୟା ଦଶମୀ

2 mins
247



ଆଶ୍ବିନ ମାସର ଶୁକ୍ଳ ଦଶମୀ ତିଥିରେ

ଅବତରୀ ଥାଉ ମାତ ଏ ଧରା ଧାମରେ 

ହସୁଥାଏ କାଶତଣ୍ଡୀ 

ତୋ ସାଥେ ଥାଆନ୍ତି ମାତ ଅନେକ ଯେ ଚଣ୍ଡୀ ।


ଦୁଷ୍ଟ ବିନାଶିନୀ ମାଲୋ ମହିଷା ମର୍ଦ୍ଦିନୀ 

ବିପଦ ଭଞ୍ଜନୀ ମାଲୋ ଦୁର୍ଗତି ନାଶିନୀ

ରକ୍ଷା କରୁ ଜଗତକୁ

ପଣତେ ଘୋଡାଇ ରଖୁ ତୋହରି ଭକ୍ତଙ୍କୁ ।


ମହିଷାସୁର ଦର୍ପରେ ଦେବେ ଥରହର

ଶରଣ ପଶିଲେ ମାତ ତୋହରି ପୟର

ଦେବଙ୍କୁ ତୁ ସାହା ହେଲୁ 

ଦେବ ଅନଳରୁ ମାତ ସମ୍ଭୁତା ହୋଇଲୁ ।


ମୋହିନୀ ରୂପରେ ଶୁମ୍ଭ ନିଶୁମ୍ଭ ମୋହିଲୁ

ଛଳନାରେ ରାକ୍ଷାସଙ୍କୁ ବିନାଶ କରିଲୁ

କୋପେ ସେ ମହିଷାସୁର 

ଆସି ତୋ ସାଥେ କରିଲା ସେ ଘୋର ସମର ।


ବେଳୁ ବେଳ ପ୍ରବଳ ମା ହୋଇଲା ସମର

ତଥାପି ମରିଲା ନାହିଁ ସେ ମହିଷାସୁର 

ଯୁଦ୍ଧେ ହେଲୁ ଅସକତ

ବ୍ୟର୍ଥ ହୁଏ ଦେବ ଅସ୍ତ୍ର ଦେବତା ବିବ୍ରତ ।


ବିବସନା ହୁଅ ମାତ ହେଲା ଶୂନ୍ୟବାଣୀ

ମହିଷାସୁର ବିନାଶି ରଖ ମାଆ ଧରଣୀ

ମାତ ତ୍ରିଶୁଳଧାରିଣୀ

ଦୁର୍ଗତି ନାଶିନୀ ରଖ ସଙ୍କଟୁ ଜନନୀ ।


ଜଗତ କଲ୍ୟାଣ ପାଇଁ ହେଲୁ ବିବସନା

ରାକ୍ଷାସ ମାରି ଫେଡିଲୁ ଦେବଙ୍କ ଯାତନା 

ମାତ ତୁ ସିଂହ ବାହିନୀ

ତୋ ପାଦେ ଶରଣ ଗଲୁ ରଖ ମା ଜନନୀ ।


ତ୍ରେତୟାରେ ରାବଣ ମା ତୋ ପାଦ ସେବିଲା

ତ୍ରିପୁର ବିଜୟୀ ହେଇ ସୀତାଙ୍କୁ ହରିଲା 

ରାମ କରିଲେ ସମର 

ଦେଖିଲେ ରାବଣ ଅଛି ତୋହରି କୋଳର ।


ଅସ୍ତ୍ର ତ୍ୟାଗ କରି ଦେଲେ କୋଦଣ୍ଡଧାରଣ

ଚିନ୍ତିତ ହେଲେ କେମିତି ମାରିବେ ରାବଣ 

ଦେବଙ୍କର ପରାମର୍ଶେ 

ବାସନ୍ତିକ ଦୁର୍ଗା ପୂଜା କରିଲେ ହରଷେ ।


ନବରାତ୍ରୀ ଉଜାଗରେ ଦୁର୍ଗାଙ୍କୁ ପୂଜିଲେ

ଭକ୍ତି ବିଶ୍ବାସରେ ଫଳ ନୈବେଦ୍ୟ ଅର୍ପିଲେ

ଶହେ ଆଠ ନୀଳପଦ୍ମ 

ଗୋଟିଏ ଊଣା ହୋଇଲା ହୋଇଲେ ଚକିତ ।


ପୂଜା ନିଷ୍ଫଳ ହୋଇବ ଦୁଃଖୀତ ହୋଇଲେ

ରାଜୀବଲୋଚନ ବିଭୀଷଣ ଉଚ୍ଚାରିଲେ

ରାମ ହୋଇଲେ ଉସତ

ଶରେ ତାଡିବାକୁ ନେତ୍ର ହୋଇଲେ ଉଦ୍ୟତ ।


ଆବିର୍ଭାବ ହେଲ ମାତ ପଦ୍ମ ହସ୍ତେ ଧରି

କର ଯୋଡି ଦୁଃଖ ଜଣାଇଲେ ଚାପଧାରୀ

ମାତ ସନ୍ତୋଷ ହୋଇଲ 

କି ବର ମାଗୁଛ ବତ୍ସ ମାଗ ଯା ବୋଇଲ ।


ଭକ୍ତିରେ ସନ୍ତୁଷ୍ଟ ହୋଇ ରାମେ ଦେଲ ବର

ତ୍ୟାଗ କଲି ରାବଣୁ ସୀତାଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର

ଲଭ ତୁମେ ରାଜ୍ୟ ଭାର

ଆଜି ଠାରୁ ରାବଣଠୁ ହୋଇଲି ଅନ୍ତର ।


ତୋର ଆଶୀର୍ବାଦେ ମାତ ନାଶିଲେ ରାବଣ

ସୀତାଙ୍କୁ ଉଦ୍ଧାର କଲେ ପ୍ରଭୁ ରଘୁରାଣ 

ବିଜୟା ଦଶମୀ ତିଥିରେ

ରାବଣଙ୍କୁ ବିନାଶିଲେ ରାମ ବ୍ରହ୍ମ ଶରେ ।


ତୋ ଚରଣେ ଦୁର୍ଗା ମାତ ଶରଣ ପଶୁଛି

ଧରିବୁନି ଦୋଷ ମୋର କ୍ଷମା ମା ମାଗୁଛି  

ତୋ ପଣତ ମୋ ଛାଇ

କାନ ମୁଁ ଧରୁଛି ମାତ ନେ ଲୋ କେଳେଇ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract