Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Binodini Dash

Inspirational

4  

Binodini Dash

Inspirational

ଭୁଲିବାନି କେବେ ପିତାମାତାଙ୍କୁ

ଭୁଲିବାନି କେବେ ପିତାମାତାଙ୍କୁ

1 min
291



ଚଳନ୍ତି ଦେବତା ପରା ପିତାମାତା

ଆମ ଗୃହ-ମନ୍ଦିରରେ

ଆଶୀର୍ବାଦ ହାତ ରହିଥାଏ ସଦା 

ଆମରି ମଥା ଉପରେ ।


ମାଆ ଆମ ପାଇଁ ହୋଇଲେ ବସୁଧା 

ପିତା ଆକାଶଠୁ ବଳି

ସେନେହ ଆଦରେ ଅତି ଯତନରେ

ଥାଆନ୍ତି ଆମକୁ ପାଳି ।


ଅଳି ଅଝଟକୁ ପୂରା କରିବାକୁ

ନିତି କର୍ମ ସାଥେ ଯୁଝି

ଭୁଲି ଯାଇଥାନ୍ତି ନିଜକୁ ସେ ଦୁହେଁ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ପଥକୁ ହେଜି ।


ସୁଶିକ୍ଷା ସଂସ୍କାର ଭରିଣ ଅନ୍ତର 

ଠିଆ ଦୁନିଆଁ ଦାଣ୍ଡରେ 

ବିଶାଳ ହୃଦୟ ତୋଳେ ଜୟ ଜୟ

ନିଇତି ଆମ ସୁଖରେ ।


ଶୁଝି ନପାରଇ ଜୀବନରେ କେହି

କେବେ ପିତୃମାତୃ ଋଣ

ଯେତେ ବି ସେବିଲେ ଊଣା ପଡ଼ିଥାଏ

ଅତୁଳନୀୟ ସେ ଦାନ ।


ନିଜ ଜୀବନରେ ଯେବେ ପ୍ରତ୍ୟକ୍ଷରେ

ହୁଅନ୍ତି ତାଙ୍କ ସମାନ

ଅନୁଭବ କହେ କେତେ କଷ୍ଟ ସତେ

ପିଲା ଲାଳନପାଳନ ।


ଅନୁଭବୀଟିଏ ହୋଇ ବି କେତେକ

ଅଧମ ନିତିକୁ ବରି

ମଣିଥାନ୍ତି ହେୟ ନିଜ ପିତାମାତା

ନିଗାଡ଼ି ଯାତନା ବାରି ।


ହୃଦୟ ତାଙ୍କର ବିଳପେ ନାହିଁ କି

ନିଜ ଅନୁଭବ ବେଳେ

ତଥାପି କିମ୍ପାଇ ନିର୍ଦ୍ଦୟ ହୁଅନ୍ତି

ନିଜ ପିତାମାତା ସ୍ଥଳେ ?


ନହୋଇ କୁପୁତ୍ର ହୋଇଲେ ସୁପୁତ୍ର

କୋଳେ ଜନମ ସାର୍ଥକ

ନେବାରେ ଶପଥ ହେବା ପାଇଁ ଜଣେ

ରାମଚନ୍ଦ୍ର ପୂଣ୍ୟଶ୍ଳୋକ ।


ପାଳି ପୁତ୍ର ଧର୍ମ କରୁଥିବା କର୍ମ

ନଭୁଲି ପିତାମାତାଙ୍କୁ

ଅବଶୋଷ କେବେ କାହାର ମନରେ

ରହିବ ନାହିଁ ଆଗକୁ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Inspirational