Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ବହି

ବହି

1 min
235



ବିନା ବହିରେ କି ଜ୍ଞାନ ଆହରଣ 

   କୁହ କିଏ କରି ପାରେ

ବହିଟି ହେଉଛି ଜ୍ଞାନର ଭଣ୍ଡାର 

   ଅଜ୍ଞାନକୁ ନାଶ କରେ ।


ବଡ ସାନ ସିଏ କିଛି ଦେଖେ ନାହିଁ 

    ସଭିଁଙ୍କି ଶିକ୍ଷା ସେ ଦିଏ

ବୟସର ତାରତମ୍ୟ ତ ନ ଥାଏ

     ଯିଏ ଚାହେଁ ପଢେ ସିଏ ।


ବିଦ୍ବାନ ଜାଣଇ ବିଦ୍ୟାର ମହତ୍ତ୍ଵ 

    ବିଦ୍ୟା ତା ଜୀବନ ଅଟେ

ବିରୋଧାଚରଣ ଯିଏ ଯେତେ କରୁ 

    ନା କେବେ ସିଏ ହଟେ ।


ବ୍ୟସ୍ତତା ଭିତରେ ସମୟ ବାହାର

    କରି ବହି ପଢୁ ଥାଏ

ବିଚ୍ୟୁତି ନା ହୁଏ ବିବ୍ରତ ସେ ହୁଏ

    ବହି ତା ଜୀବନ ଥାଏ ।


ବରଡା ପତ୍ରରେ ଲେଖନୀ ଚାଳନା

     ଆଗରୁ ତ ହେଉଥିଲା

ବାଲ୍ଭୀକି ଋଷିଙ୍କ ରାମାୟଣ ଗାଥା

     ତାଳ ପତ୍ରେ ଲେଖା ଥିଲା ।


ବସନ, ବ୍ୟଞ୍ଜନ, ଜ୍ଞାନ ଆହରଣ 

     ଲୋଡା ସବୁ ଜୀବନରେ

ବହି ବିନା ପାଠ ଅଧୁରା ହୁଅଇ

    ଆଗକୁ ନା ଯାଇ ପାରେ ।


ବିଦ୍ୟାର୍ଥୀଟି ଯେବେ ବହି ସାରି ଥାଏ

     ପରୀକ୍ଷାକୁ ଡରେ ନାହିଁ 

ବିବ୍ରତ ହୁଏନି ହାରି ସେ ଯାଏନି 

    ବିଫଳ ନା ହେଇ ଥାଇ ।


ବିଶ୍ବାସ ଭରସା ବହିଟି ହୁଅଇ

    ବହିରେ ସବୁ ତ ଥାଏ 

ବହିଟି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ସାରି ଥାଏ ଯିଏ

   ନା ଫେଲ୍ କେବେ ସେ ହୁଏ ।


ବାଗ୍ଦେବୀଙ୍କର ସନ୍ତାନ ସେ ହୁଏ 

     ନିଷ୍ଠାରେ ଯେ ପଢି ଥାଇ 

ବିଶ୍ବାସ ଭରସା ଭକତି ଯାହାର

    ଅତୁଟ ମା ପାଦେ ଥାଇ ।


ବରପୁତ୍ର କାଳିଦାସ ଥିଲେ ଆମ

     ମୁର୍ଖରୁ ପଣ୍ଡିତ ହେଲେ

ବୀଣାପାଣିଙ୍କର ଆଶୀର୍ବାଦ ବଳେ

     ପୁସ୍ତକ ରଚନା କଲେ ।


ବିରାଟ ପୁସ୍ତକ ସଂସ୍କୃତର ଶ୍ଳୋକ 

    ବିଦ୍ବାନ ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟ ଦେଖି

ବିବଶ କରିଲା ତନୁ ମନ ସବୁ

    କୁମାରସମ୍ଭବ ସାକ୍ଷୀ ।


ବିରାଟ ପୁସ୍ତକ କରିଲେ ରଚନା

   ଅଭିଜ୍ଞାନଶକୁନ୍ତଳା

ବିସ୍ମିତ କରିଲା ଏ ବିଶ୍ବ ଜଗତ

    ମେଘଦୂତ କାବ୍ୟ ଭଲା ।


ବହି ବିନା ନାହିଁ ଜ୍ଞାନର ଉନ୍ନତି

    ନା ଆଗକୁ କିଏ ଯାଏ

ବହିଟି ଅଟଇ ଜ୍ଞାନର ବାହକ

    ପଢେ ଯିଏ ଜ୍ଞାନୀ ହୁଏ ।


ବହିକୁ ଯତନେ ରଖି ଯିଏ ପଢେ

    ସରସ୍ବତୀ ଖୁସି ହୋନ୍ତି 

ବନ୍ଧା ହୋଇଥାନ୍ତି ତା ଭକ୍ତି ପାଖରେ

    ତାକୁ ଆଶୀର୍ବାଦ ଦ୍ୟନ୍ତି ।


ବଡ ମୁର୍ଖଟିଏ କଣ ବା ଲେଖି ବି

    ନାହିଁ ଜ୍ଞାନ କିଛି ମୋର

ବାଗ୍ଦେବୀଙ୍କୁ ମଥାନତ ପ୍ରଣିପାତ 

    ବହିକକୂ କୋଟି ଜୁହାର ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract