Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ବାଣ

ବାଣ

2 mins
303



ଦୀପାବଳି ହେଲେ ବାଣ ଫୁଟା ଯାଏ 

     କେତେ ମଜା ଲାଗୁ ଥାଏ

ଆଲୋକର ପର୍ବ ଏଇ ଦୀପାବଳି 

     ମନେ ଖୁସି ଭରି ଦିଏ ।

ଘରେ ଘରେ ଦୀପ ଲଗା ଯାଇଥାଏ

     ପିଠା ପଣା କେତେ ହୁଏ

ବାଣ ପାଇଁ କିଏ ଅଳି କରୁଥାଏ

    କିଏ ପୁଣି କାନ୍ଦୁ ଥାଏ ।

କାଉଁରିଆ ସାଥେ ନଇ ଭିଡା ଯାଏ

ବାଳୁଙ୍ଗାକୁ ଯୋଡି ବାନ୍ଧି ଦିଆ ହୁଏ

      ପିମ୍ପେଇ ଯେ ଡକା ହୁଏ।

ବାଣ କେତେ ଫୁଟା ଯାଏ ।


ଚକ୍ରି, କୁମ୍ପି ବାଣ କେତେ ଯେ ଆଣନ୍ତି 

    ଆଣନ୍ତି ତାଳ ଫୋଟକା

ଲଙ୍କା ବାଣ ମାରି ଦାଣ୍ଡ ଦୁଲୁକାନ୍ତି

    ଏଇ ଆମ ସାଇ ଟୋକା ।

ନଡିଆ ବାଣରେ କାନ ସ୍ତବ୍ଧ ହୁଏ

    ଛାତିରେ ଚମକ ଆସେ

ହାବେଳି ବାଣ ଯେ ଆକାଶେ ଧାଇଁ 

    ଫୁଟି ତଳକୁ ସେ ଖସେ ।

ବାଣ ପରେ ବାଣ ମରା ଚାଲି ଥାଏ

ଗାଆଁ ଦାଣ୍ଡ କାଗଜରେ ଉଡୁଥାଏ

      କେତେ ଖୁସି ଲାଗୁ ଥାଏ

 ବାଣ ଖାଲି ମରା ଯାଏ ।


ରାତି ପାହିଗଲେ ସକାଳ ହୋଇଲେ 

    ପିଲାମାନେ ଧାଇଁ ଥାନ୍ତି 

କାଗଜ ଭିତରୁ ଭଲ ବାଣ ଦେଖି

    ଗୋଟାଇ ନେଇଣ ଯାନ୍ତି ।

ସବୁ ବାଣ ଯାକ ଏକାଠି କରିଣ

    ଖରାରେ ଶୁଖାଏ ଥାନ୍ତି 

ବାରୁଦ ସାଥିରେ ଗୁଡି ଭର୍ତ୍ତି କରି 

    ବାଣ ସିଏ ମାରି ଥାନ୍ତି ।

ବାଣ ମାରିବାଟା ବିପଦ ବହୁତ

ଅସାବଧାନରେ ଜୀବନ ନିପାତ

    ଅଙ୍ଗ ନଷ୍ଟ କରି ଦିଏ ।

ବାଣେ ଭଲ ମନ୍ଦ ଗତି ଥାଏ ।


ଟୁ ସଟ୍, ଗୋଲି ଫୋଟକା, ବମ୍

      ଛାତି ଦଲୁକେଇ ଦିଏ

କାଗଜର ବମ୍ , ସ୍କାଏ ସଟ୍ ବାଣ

      ଦେହକୁ ଥରେଇ ଦିଏ ।

ସିରି ସିରି , ଝିଲି ମିଲି ବାଣ ଧରି

     ପିଲା ମାନେ ମାରୁଥାନ୍ତି 

ଟୁ ସାଉଣ୍ଡ ବାଣ ନିଦ ଭାଙ୍ଗି ଦିଏ

     ତାଳି ମାରି ହସୁ ଥାନ୍ତି ।

ରକେଟ୍ ବାଣଟି ଆକାଶକୁ ଯାଏ

ସାରା ଗାଆଁ ମାଟି ଚମକେଇ ଦିଏ 

     ବାଣେ ଖାଲି ଫୁଟୁ ଥାଏ ।

ଭାରି ମଜା ଲାଗୁ ଥାଏ ।


ଗଙ୍ଗା ଯମୁନାର ବାଣ ଆବାଜରେ

     ଗାଆଁ ଦୁଲୁକିଣ ଯାଏ

ଆକାଶ ବମ୍ ର ଶଦ୍ଦଟା ଏମିତି 

     ସତେ ଘଡ ଘଡି ହୁଏ ।

କିଟ୍ କାଟ୍ କଥା ନ କହିବା ଭଲ

     ଛାତିକୁ ଥରେଇ ଦିଏ

ସୁତୁଲି ବମ୍ କୁ ଭିଆଇପି ବମ୍

     ଗାଆଁ ଊଠୁ ପଡୁ ଥାଏ ।

ବାଣ ମାରିବାଟା ଯେତେ ଲାଗେ ଖୁସି

ସତର୍କ ନ ହେଲେ ବିପଦ ଯେ ଆସି

     ଅଙ୍ଗ ନଷ୍ଟ କରି ଦିଏ ।

 ବାୟୁ ପ୍ରଦୂଷଣ ହୁଏ ।

     

ବାହାଘର ବେଳେ ବର ଆସି ଗଲେ

     ଗାଆଁ ମୁଣ୍ଡେ ବାଣ ମାରେ

ବାଣ ଶଦ୍ଦ ଯେବେ କାନରେ ଶୁଣଇ

     କନିଆଁ ଗାଧାଏ ବାରେ ।

ବ୍ୟାଣ୍ଡ୍ ବାଜା ସଥେ ବାଣ ଫୁଟୁ ଯାଏ

     ବର ଗାଆଁ ଦାଣ୍ଡେ ଯାଏ

କନିଆଁଟି ତାର ସଜବାଜ ହେଇ 

    ଛାତ ପରେ ଦେଖୁ ଥାଏ ।

ପିଲାମାନେ କେତେ ସୁନ୍ଦର ନାଚନ୍ତି

ଧାଇଁ ଯାଇ ବାଣ ଗୋଟାଇ ଆଣନ୍ତି 

     ପୁଣି ବାଣ ମାରେ କିଏ ।

କେତେ ମଜା ହେଉଥାଏ ।


ଦେବ ଆସୁରଙ୍କ ଯୁଦ୍ଧ ସମୟରେ 

    ବାଣ ପରେ ବାଣ ବୃଷ୍ଟି

ବାଣର ପ୍ରକୋପ ଶୂନ୍ୟ ଆକାଶରେ

     ଅଶୁଂମାଳି ଯେ ଅଦୃଷ୍ଟି ।

ଚାରି ଯୁଗେ ଯୁଦ୍ଧ ଯୁଦ୍ଧରେ ଯେ ବାଣ

    ବିନ୍ଧି ଥାନ୍ତି ପରସ୍ପର

ବାଣର ମହିମା କେ ବର୍ଣ୍ଣି ପାରିବ

     ସେତ ଅନେକ ପ୍ରକାର ।

ଗୁଣି ଗାରେଡିରେ ବାଣ ମରାଯାଏ

ପୂଜା ମନ୍ତ୍ର ପାଠେ ବାଣ ବି ତ ଥାଏ

    ଯିଏ ଯେଉଁ ମାର୍ଗେ ଯାଏ 

ବାଣ ସେଇ ଉପାଧି ଯେ ପାଏ ।


Rate this content
Log in