Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Behera

Abstract

4  

Lata Behera

Abstract

ଆଶା

ଆଶା

2 mins
259



ଆଶା କେବେ ମନେ ଖୁସି ଭରିଦିଏ

     କେବେ ଦିଏ ଲୁହ ଧାର

କେବେ ସିଏ ପୁଣି ସ୍ବପ୍ନରେ ଭିଜାଏ

     କେବେ ଦିଏ ଦୁଃଖ ଘୋର ।

ସବୁରି ମନରେ ବସା ବାନ୍ଧେ ସିଏ

     ହୃଦୟେ କରଇ ଘର

କାହା ପାଇଁ ଆଣେ ସରଗ ସୁଷମା

    ଯନ୍ତ୍ରଣାର ନର୍କ ଦ୍ବାର ।

ଆଶା ହିଁ ଆଣଇ ନୂତନ ଜୀବନ

   ବଞ୍ଚିବାର ନୂଆ ଆଶା

ଏଇ ଆଶା ପାଇଁ ଅନେକ ଜୀବନ

   ପୁଣି ହୁଏ ଲୋକହସା ।

ନିଜର ଯୋଗ୍ୟତା ଅନୁସାରେ ଆଶା

    କେବେ ଦୁଃଖ ଦିଏ ନାହିଁ 

ବାମନ ହେଇକି ଜହ୍ନକୁ ଛୁଇଁବା

    ସଫଳ ହୁଏ କି କାହିଁ ?

କାର୍ଯ୍ୟେ ପାରଙ୍ଗମ ଦେଖାଇ ନପାରି

     ପୁରସ୍କାର ଆଶା କଲେ

ତିରସ୍କାର ବିନା କିଛି ମିଳେ ନାହିଁ 

    ଲୋକହସା ହୁଏ ଭଲେ ।

ଆଶା ଅଟେ ସିନା ଏମିତି ଗୋଟିଏ

     କାହାକୁ ସେ ଛାଡେ ନାହିଁ 

କର୍ମ କର୍ତ୍ତବ୍ୟକୁ ଠିକ୍ ରେ କରିଲେ

    ନିରାଶା ହେବ ବା କାହିଁ ?

ଧାନ କ୍ଷେତେ ଭଲ ବିହନ ବୁଣିଣ

   ଯେତେ ଭଲ କରୁ ଚଷା

ଜଳର ସୁବିଧା କରି ନପାରିଲେ

    ବୃଥା ହୁଏ ସବୁ ଆଶା ।

ପଢିବା ବେଳରେ ପାଠ ନପଢିଲେ

    ବୟସ ଗଡିଲେ ଗଲା

ପରେ ଅନୁତାପ ଯେତେ ବା କରିବ 

     କି ଲାଭ ଥାଏ ଭଲା ।

ପାଠ ନପଢିଣ ପରୀକ୍ଷାକୁ ଦେବ

    କପିକୁ ଆଶରା କରି

ଭଲ ନମ୍ବର କି ରଖି ସେ ପାରିବ

    କୁହ ତ ନିଜେ ବିଚାରି ।

କାହା ଉପରେ ବେଶୀ ଆଶା ରଖ ନାହିଁ 

    ସେଇ ଆଶା ଦୁଃଖ ଦେବ

ଧୋକା ଯେବେ ସେଠି ଥରେ ପାଇଯିବ

     ଆଖି ଲୁହେ ଭିଜୁଥିବ ।

ବଳ ବୟସଟା ରହେ ନାହିଁ କେବେ

    ଆଶା ଅଟେ ସେହିପରି

ଆଶା ତରଙ୍ଗିଣୀ ଏମିତି ଗୋଟିଏ

    ଦେଖାଏ ସେ ଅସୁମାରୀ ।

କେତେ ଆଶା ପୁଣି ସଫଳ ହୁଅଇ

    ବିଫଳ ହୁଅଇ କେତେ 

ମନର ସହରେ ତାଜମହଲ ତୋଳି

    ଭସାଏ ଲୁହର ସ୍ରୋତେ ।

ଆଶା ଅଟେ ଗୋଟେ ଏମିତି ଗୋଟାଏ

     କାହାକୁ ସେ ଛାଡେ ନାହିଁ 

ସବୁରି ହୃଦୟେ କରଇ ବିହାର

     ଭିତରେ ସେ ଲୁଚିରହି ।

ଆଶା ନ ରହିଲେ ଆଗକୁ ବଢିବା

     ନା ହୁଏ ସମ୍ଭବ କେବେ

ଭାବି ଚିନ୍ତି ଆଶା ମନରେ ରଖିବ

    ଦୁଃଖ ନ ପାଇବ ତେବେ ।

ସ୍ବପ୍ନ ଦେଖିବାଟା ମନା ନାହିଁ କାହାକୁ 

    ଆଶା ବି ସେମିତିଟିଏ

ଏଇ ଆଶା ପାଇଁ କେତେ ବି ଜୀବନ 

    ଅକ୍ଳେଶରେ ଚାଲିଯାଏ ।

କୁପଥରେ ପାଦ ଦେଇ ଦିଏ ଯିଏ

     କଳଙ୍କରେ ଭରା ହୁଏ

ମାନ ଚାଲିଯାଏ ସମ୍ମାନ ବି ଯାଏ

     ଆଶା ତା' ବିଫଳ ହୁଏ ।

ଭଲ ଆଶା ଚାରା ମନରେ ରୋପିଲେ

     ସେଇ ଆଶା ସୁଖ ଦେବ

ଉନ୍ନତି କରିବ ସୁନାମ ପାଇବ

     ଆଶାର ମାନ ରହିବ ।

ଆଶାଟି ଅଟଇ ଚିରସ୍ରୋତା ନଈ

    ନା ସିଏ ଶୁଖିଥାଏ

ଜନମରୁ ମୃତ୍ୟୁ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଜୀବନେ

    ହାତ ଠାରି ଡାକେ ସିଏ ।


Rate this content
Log in

Similar oriya poem from Abstract