Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Monali Kirane

Tragedy

4.5  

Monali Kirane

Tragedy

निसर्ग -हास

निसर्ग -हास

1 min
258


सिमेंटच्या जंगलात घुसमटतोय हिरवाईचा श्वास,

बेछूट तांत्रिक प्रगति करतेय पर्यावरणाचा -हास.

आज विसरून उद्या बनवतोयअतिप्रगत मानव,

निसर्ग तुडवून जन्म घेतोय प्रदूषणाचा दानव.

वेळीच जागे न झालो तर दुःस्वप्न होईल खरे,

शांत-शीतलता विरून पसरतील ज्वालामुखींचे झरे!


Rate this content
Log in

Similar marathi poem from Tragedy