Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Manju Saraf

Inspirational

0.5  

Manju Saraf

Inspirational

वसुधैव कुटुम्बकम

वसुधैव कुटुम्बकम

1 min
2.3K


वसुधैव कुटुम्बकम की धारणा ,

हमको विश्व में अलग पहचान दिलाती है ,

ये संस्कृति भारत की सदियों से ,

पीढ़ी दर पीढ़ी आती है ,

हम ना माने किसी को यहाँ दूजा ,

सबको अपने दिल में बसाते हैं ,

कोई धर्म हो या हो जाति ,

सब यहाँ आकर बस जाते हैं ,

प्रीत की रीत भारतवासी सदा निभाते हैं ,

हिन्द के निवासी हम एक होकर

जाति धर्म से परे प्रेम का धर्म निभाते हैं ,

इसीलिए हम आज अपनी जगह सबसे आगे

बना जाते हैं ।।



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational