Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Tanha Shayar Hu Yash Pal

Inspirational

4.0  

Tanha Shayar Hu Yash Pal

Inspirational

तकलीफ

तकलीफ

1 min
238


तकलीफ ज़ेहन में तो

हर मौसम अनजान है ,

कितने भी गुलिस्ता से गुज़रों

सब के सब वीरान हैं । 


जो तुम्हे दिखाई देता है

हँसता गाता, तो मान लो

कही तो होगा गहरा समंदर

जहा खोया हर इंसान है। 


दिल की बात जो कहे

उसको सुनो दिल से ,

वक़्त बीत जाता है पंख लगाकर

ये कल आसमान है।


कोई मीठा खाओ न खाओ

पर राख पर ज़रूर जाओ

उन क्षणों से सीख जाओगे

ये सच ही शमशान है। 


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational