Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

PRATAP CHAUHAN

Abstract Classics Inspirational

4  

PRATAP CHAUHAN

Abstract Classics Inspirational

सरस

सरस

1 min
239


क्या है सरस इस दुनिया में,

तन का सुख या मन का सुख है ?

क्या है सरस इस दुनिया में,

अपना सुख या उसका दुःख है ?


सुखमय जीवन की चाहत में,

फिरता है मन मारा-मारा।

आसमान में उड़ता रहता,

पक्षी बलगर जीव बिचारा।


षणयंत्रो का जाल बिछा है,

इंसानों की बस्ती में।

गली-गली में फिरता रहता,

बन पाक लुटेरा मस्ती में।


लुटने वाला रोता रहता,

जो लूटे वो मस्ती में।

कहाँ सुंकू है इस दुनिया में,

हस्ती में या कश्ती में ?


Rate this content
Log in