Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

शशांक मिश्र भारती

Inspirational

3  

शशांक मिश्र भारती

Inspirational

शिक्षक और शिक्षा

शिक्षक और शिक्षा

1 min
122


शिक्षक और शिक्षा दोनों एक दूसरे से जुड़े हैं ।

ज्ञान की ललक दोनों को महान बनाती है ।

जीवन भर सीखना भी कम पड़ जाता है ।

सीखने वाले को यही लगता है कि अभी कुछ सीखा नहीं ।

दोनों के लिए यही कहूंगा कि

शिक्षक से ही निर्मित करता है बालक का व्यक्तित्व ।

वही उसे सफल बनाकर जग में लाता है अस्तित्व ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational