Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Prafulla Kumar Tripathi

Inspirational

4  

Prafulla Kumar Tripathi

Inspirational

रिश्ते नाते !

रिश्ते नाते !

1 min
23.6K



रिश्ते - नाते  तितर- बितर हैं

मानो करते 'स्वाहा''स्वाहा'।

भूल गया क्या  रिश्ते बुनना 

धुन में  मगन तूं अरे जुलाहा !


नहीं  कहीं वह ताना - भरनी 

करघे  की वह खट- खट बानी।

कहाँ  खो गई  झीनी  चादर 

बनी  युगों तक  कबिरा बानी।


रिश्ते - नाते  शिल्प और थाती

ढोल सुहाने  अब हैं लगते |

नहीं है उठती प्यार की वह धुन

इकतारे संग सांझ सकारे। 


 जिनको "पाना "  कहते  हो तुम 

जिनमें  डूबे  हो  दिन - रात 

दुःख के कारण बनेंगे  वे सब 

कहे  "कबीरा"  सच्ची  बात।


Rate this content
Log in