Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

DEVSHREE PAREEK

Abstract Tragedy Inspirational

4  

DEVSHREE PAREEK

Abstract Tragedy Inspirational

रीढ़

रीढ़

1 min
189


इस दरख़्त की हर शाख, झुकी- झुकी सी है

हर एक पत्ते की साँस, रुकी – रुकी सी है…


रात तेज आँधी गुज़र के गई, पहलू से

सुबह के सूरज से इसे, बेरुखी- बेरुखी सी है…


इससे लिपटी रही, एक बेल जो हमेशा

हिज्र की रात के बाद, वो बिखरी- बिखरी सी है…


कुछ चाहत थी बाकी, कुछ बाकी थी आशाएँ

जो खड़ा है, आस अब भी थमी-थमी सी है…


मगर उस लता की तो, कोई रीढ़ ही नहीं ‘अर्पिता’

हाँ दरख़्त के पास उसकी, कुछ कमी- कमी सी है।


Rate this content
Log in