Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Himanshu Sharma

Abstract

4  

Himanshu Sharma

Abstract

राजा जी और ग़रीब

राजा जी और ग़रीब

1 min
243


राजा जी का महल बड़ा,

ग़रीब की झोपड़ी छोटी है !

राजा जी चाहें सारा जहां,

ग़रीब तो मांगे इक रोटी है !


राजा जी घूमे गाड़ी पर,

ग़रीब तो यूँ फिरे पग-पग !

राजा जी त्यौहार मनायें,

ग़रीब भूखा पड़ा रहे अलग !


राजा जी तो करें शिकार,

ग़रीब यहाँ शिकार होते हैं !

राजा जी चाहें मरे गरीब,

कि ये ग़रीब बेकार होते हैं !


राजा जी कौन हैं, ये तो,

हरेक मुफ़लिस को पता है !

उन्हें राजा जी बनाया हमने,

सहेंगे कि ये हमारी ख़ता है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Abstract