Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Romance Classics Inspirational

4  

Phool Singh

Romance Classics Inspirational

प्रेम और तपस्या

प्रेम और तपस्या

1 min
217


प्रेम जीवन का बने आधार

दुर्भावना का करों आज ही त्याग

प्यार ही सर्वोत्तम होती औषधि

जिसनें जीता जग संसार।।


तपस्या होती बडी़ कठिन पर 

मुश्किल न होती बडी़ आसान 

घृणा को यही खत्म है करता

दुश्मन भी बनता अपना यार।।


कहने वाले कहते रहते

कभी- कभी बातें होती बड़ी बेकार

अपने काम में मस्त रहो सदा

कर्म से बडी़ न पूजा यार।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance