Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Phool Singh

Drama Others

3  

Phool Singh

Drama Others

निस्वार्थ भाव

निस्वार्थ भाव

1 min
258


सजा है निस्वार्थ रहना भी

बात करो फायदे की तो वो भी बडा़ गुनाह है

आँखों में ऐसे झांककर देखते

जैसे, हमारे ही मन-मंदिर में चोर छिपा है।।


तरक्की उनकी विकास भी उनका

करने वाले को मिलती सजा है

गलती हो तो ताने-गाली तैयार 

अच्छाई को कब किसी ने अच्छा कहा है।।


सुखी रहते वो लोग हमेशा 

जिन्हे अपने सिवा न किसी की चिन्ता न परवाह है

न उल्हानों का झंझट, न तन-मन का कष्ट

न ही बुराई पर उनकी शक गया है।।


Rate this content
Log in