Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.5  

V. Aaradhyaa

Inspirational

नौ रूपों में पूजी जाती भवानी

नौ रूपों में पूजी जाती भवानी

1 min
316


नवरात्रि की प्रचलित कहानी,

नौ रूपों में पूजी जाती भवानी !


     काल को उत्सर्ग करती उत्कर्सिनी,

      काली कलिका दंतिनी पिशाचिनी !


माँ दुर्गे तुम ही विंध्यवासिनी,

ब्राह्मणी दैत्यमर्दिनी पताकिनी !


      भक्तों के लिए भवरूप कल्याणी,

      दुष्टों के लिए बन जाती संहारिणी !


रौद्र तेरा कुछ ऐसा रुद्राणी,

टीके जो सामने किसकी सानी !


     नवरात्रि की प्रचलित कहानी,

     नौ रूपों में पूजी जाती भवानी !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational