Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Inspirational

4.5  

V. Aaradhyaa

Inspirational

मन को मज़बूत करना होगा

मन को मज़बूत करना होगा

1 min
17



कभी तपन कभी अनल में जलना होगा ,

जीवन में जरा संभल कर चलना होगा !


सिर्फ फूलों की शैय्या नहीं यह जीवन,

सहस्त्र शूलों पर नित्यप्रति चलना होगा !


प्प्रातः प्रखर सूरज की मानिंद उगना होगा , 

 गोधूलि बेला व विभावरी सँग ढलना होगा !


चाहे थककर कितना क्लांत भले हो जाए तन,

मन की मज़बूती से आस के सहारे चलना होगा !


करोगे अब भला नैतिकता की बातें कब तक?

अगर सदकर्म चुना तो उसी पथ पे चलना होगा !



Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational