Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Tragedy

4  

V. Aaradhyaa

Tragedy

महामारी की थी बात

महामारी की थी बात

1 min
350


कभी स्कूल के दिनों की याद में बैठे आँखे मिंचे,  

याद आती खाली कक्षा, खाली कुर्सियां, खाली बेंचे !


याद आ गए वो बड़े बड़े दुख भरे दिन और रात,

ज़ब दौर था महामारी का परेशानी की थी बात !


शुक्र है कि अब वो दिन नहीं रहे पहले की तरह,

जीवन बदला है अब उस दौर से और हुआ बेहतर !


अगर नियमित व अनुशासित हो क्रिया कलाप :

तो कई परेशानियों से बचकर रहेंगे मैं और आप !


लें एक संकल्प की स्वच्छता स्वास्थ्य का रखें ध्यान :

इस कदम से अपने ही साथ कर पाएंगे जन कल्याण !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Tragedy