Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

V. Aaradhyaa

Classics Inspirational

4  

V. Aaradhyaa

Classics Inspirational

मेहनत का निवाला

मेहनत का निवाला

1 min
331


संघर्षों के बीच घबड़ाहट को ना लाना,

मुश्किलों से पीछा तो नहीं छूटनेवाला है !


सच तो ये है कि बहुत मेहनत व किस्मत से,

हर दिन खाने के लिए मिलता एक निवाला है !


निर्बल जानकर कोई अगर तुम्हें नीचा दिखाए,

तो तुम्हें उसका सबल सशक्त सहारा बन जाना है !


अपने व्यवहार में दया त्याग और उदारता अपनाकर,

अपने अथक प्रयास से सबको मानवता का पाठ पढ़ना है !


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Classics