Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Veena rani Sayal

Inspirational

4  

Veena rani Sayal

Inspirational

कविता

कविता

1 min
311



    जीवन का सत्य यही है

    एक दिन

    जाना है उस पार।


    लहरें - दुख-सुख

    जीवन - नैय्या

    साहस, बुद्धि और विनम्रता

    खेवक की पतवार।


    क्रोध,लोभ के भंवर में पड़कर

    डूब न जाना मंझधार ।

    छोड़ के मोह माया के बंधन 

    एक दिन

    जाना है उस पार ।  

   

    धन- दौलत और महल -चौवारे

    कोई न जाए साथ 

    जिस काया पर मान है बन्दे

    बन जायेगी राख


   कोई न जाने कब आएगा

   तेरा आखरी सांस

   जितने पल हैं साथ में तेरे

   कर ले  नेक काम

   एक दिन 

   जाना है उस पार ।

  


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational