Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Lata Tejeswar renuka

Inspirational

3  

Lata Tejeswar renuka

Inspirational

कस्तूरी मेरे मन की

कस्तूरी मेरे मन की

1 min
380


समय की ओज से पा लिया मैंने कस्तूरी

मेरे अंदर बसी थी ढूँढ लिया मैंने कस्तूरी


ढूँढ़ी मैंने गली, चौराह, बाग औ' पगडंडियाँ

नहीं मिला वो सूर्य-किरणों में न चाँदनी में

श्वास भर कर, बंद आँखों से एहसास किया 

मेरे दिल में ही पाया, मेरे मन की कस्तूरी।


सीने से लग गयी वह आँचल में लिपट गयी 

हिरणी-सी बलखाती चंचल गुड़िया रानी

खुशी से छलक उठा नैन, तन-मन पुलकित 

मन की आँगन में जब पा लिया मैंने कस्तूरी।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Inspirational