Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!
Unlock solutions to your love life challenges, from choosing the right partner to navigating deception and loneliness, with the book "Lust Love & Liberation ". Click here to get your copy!

Pradeep Pokhriyal

Romance Classics Inspirational

4.8  

Pradeep Pokhriyal

Romance Classics Inspirational

कल्पना

कल्पना

1 min
405


मौसमों के नाम न होंगे , 

तुम जब आओगे । 

कैसे किसी पल को,

करीब पाओगे ।।

छूना भी जरूरी नहीं,

अहसास के लिए । 

एक एक आखर ,

बिखर जाओगे ।।

सिमटाना भी नहीं,

कलम में तुम्हें ।

ऋचा होकर भी 

श्रुति बन जाओगे ।।

नदिया बहेंगी ही ,

पुलों के बिना भी ।

किनारों पे सरकते 

घरोंदे बन जाओगे ।।

निश्चित ही जलना है, 

किसी दिन मुझे ।

तुम आओगे कपूर 

या सुगंध बन जाओगे ।।


Rate this content
Log in

Similar hindi poem from Romance